Felmérés: Mámor és közösségi média – az online vásárlások motorja

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 09. 12:46

A fogyasztók e-kereskedelmi viselkedésének legalább egy fő mozgatórugója nagyrészt kívül esik a kiskereskedők ellenőrzésén. A SoFi személyes pénzügyi tagsági csoport több mint 1000 rendszeres online vásárló körében végzett új felmérése szerint a válaszadók többsége (53%) elismeri, hogy nem volt józan, amikor online vásárolt.

Gyakori a mámoros vásárlás az interneten

A férfiak nagyobb valószínűséggel vásároltak ittas állapotban, mint a nők: 60%-uk mondta, hogy vásárolt már online, amikor nem volt józan, míg a nők 40%-a mondta ugyanezt. Ha a korcsoportokat nézzük, az ezredfordulósok (60%) a legvalószínűbbek, hogy nem józanul vásároltak, a boomerek (37%) pedig a legkevésbé valószínűsítik ezt.

A közösségi médián közzétett posztok SoFi elemzése azt mutatja, hogy az Amazon volt messze a legtöbbször említett vásárlási forrás (83%) az olyan részeg online vásárlásról szóló posztokban, amelyekben az áruház neve szerepelt, míg a ruházati cikkeket említették a legtöbbször. A felmérésben részt vevők kétharmada (65%) állítja, hogy volt már ilyen élménye.

Az összes korcsoport közül az ezredfordulósok körében volt a legvalószínűbb, hogy rendelnek valamit és elfelejtik: 10-ből hét ezredfordulós válaszadó mondta, hogy már volt ilyen. A boomerek voltak azok a generációs válaszadók, akik a legkevésbé valószínű, hogy elfelejtenek egy online vásárlást.

A közösségi média szintén jelentős online vásárlást ösztönző tényező: a válaszadók 74%-a mondta, hogy vásárolt már valamit, amit a közösségi médiaplatformokon, például a TikTok, az Instagram és a Facebook felületén látott. 2017-ben a megkérdezett felnőtteknek csak 40%-a mondta azt, hogy vásárolt valamit, miután a közösségi médiában látta azt. Érdekes módon a férfiak nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mint a nők, mivel a megkérdezett férfiak 78%-a mondta, hogy vásárolt már valamit, amit a közösségi médiában látott, míg a nők 70%-a.

Általánosságban a felmérés azt jelzi, hogy az impulzusvásárlások a teljes e-kereskedelmi forgalom jelentős részét teszik ki. A válaszadók több mint fele (56%) mondta, hogy online vásárlásainak több mint a fele impulzusvásárlás.

A korcsoportokat összehasonlítva az ezredfordulósok a legimpulzívabb online vásárlók, e válaszadók 63%-a mondta azt, hogy online vásárlásaikat nem tervezik. A megkérdezett korcsoportok közül azonban a Z generációban volt a legmagasabb azon válaszadók aránya, akik azt mondták, hogy egyik online vásárlásuk sem impulzív vásárlás (12%). A második helyen a boomerek állnak 10%-kal.

További érdekes eredmények a következők:

  • A válaszadók 39%-a ugyanannyit vásárol online, amennyit az üzletek újranyitása óta, míg 37%-uk többet, 24%-uk pedig kevesebbet.
  • A megkérdezett nők 37%-a és a megkérdezett férfiak 29%-a 100 dollárt vagy annál kevesebbet költ online vásárlásra, míg a férfiak 25%-a és a nők 17%-a 500 dollárt vagy annál többet.
  • A válaszadók kétharmada (65%) havonta három vagy több rendelést ad le az Amazonon. 16%-uk pedig havonta több mint öt Amazon-rendelést ad le.
  • Az online vásárlás megbánásának legfőbb oka, hogy a képernyőn jobban nézett ki, mint a valóságban (26%), és hogy túl sok pénzt költöttek (22%).
  • A válaszadók közel fele (48%) hetente legalább egyszer kap online élelmiszerszállítást. Mindössze 24%-uk havonta kevesebb mint egyszer kap online élelmiszerszállítást.

Mámoros vásárlás – néhány kijózanító adat

A CouponChief egy másik, több mint 1000 amerikai felnőtt körében végzett felmérése is megerősíti a mámoros vásárlás elterjedtségét.

A válaszadók 70%-a elismerte, hogy a világjárvány kezdete óta legalább egy online vásárlást részegen vagy betépve hajtott végre. A férfiak (76%) nagyobb valószínűséggel vásároltak online részegen, mint a nők (46%). Az Amazon (69%) gyakrabban használták az online vásárlást ittas állapotban, mint a Walmart, az eBay és a Target együttvéve (67%).

Dan Berthiaume / chainstorage.com

Kapcsolódó cikkeink