Felmérés készül a cégek élelmiszerveszteségeiről
Az Agrárminisztérium megbízásából az Agrárgazdasági Kutató Intézet kutatást végez a magyarországi élelmiszeripari vállalkozások bevonásával az élelmiszer-veszteségről és saját márkás termékekről. Ennek egyik eredménye, hogy a megállapításokat hasznosíthatják majd a fejlesztéseknél.
Az élelmiszer-pazarlás témakörével már évek óta foglalkozik az AKI. Az eddigi munkájukból kiderült, hogy a lakosság után az élelmiszeriparban keletkezik a legtöbb élelmiszer-hulladék. Jelenlegi felmérésük során a vállalkozások élelmiszer-veszteséggel kapcsolatos ismereteit és tapasztalatait gyűjtik össze, amelyek megalapozhatják az intézet további adatgyűjtési folyamatát, továbbá alapul szolgálhatnak a szakmapolitikai intézkedéseket segítő javaslatok összeállításához. A kérdőív kitér továbbá a saját márkás élelmiszerek gyártásával kapcsolatos tapasztalatokra, a kereskedelem és beszállítók közötti kapcsolatok feltérképezésére, és vizsgálja a termékkör hatásait az élelmiszeripari szereplők körében. A beérkező adatokat az intézet felhasználja a „Sajátmárkás élelmiszerek szerepe az élelmiszeriparban” című kutatásához.
Kapcsolódó cikkeink
MI-alapú készletmenedzsmenttel kísérletezik a Too Good To Go
A Too Good To Go legújabban a mesterséges intelligencia segítségével…
Tovább olvasom >A sárkány éve – gasztronómiai várakozások 2024-ben
Hatalmas energiák ébredését jelzi a kínai asztrológia a sárkány évében, amelyre…
Tovább olvasom >A műhús kérdése, az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem lesz a fő téma elnökségi témánk
A műhús kérdése, az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem és állatjóléti témák…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >