Felmérés a sörfogyasztás hazai szokásairól
A sörfogyasztási szokásokról, a csapolt sörhöz kapcsolódó fogyasztói attitűdökről végzett felmérést a KutatóCentrum 2010 áprilisában a Soproni sör gyártója, a Heineken Hungária Zrt. megbízásából 1028 rendszeres sörfogyasztót megkérdezve.
Az online kérdőívet kitöltők 26 százaléka hetente többször fogyaszt sört, 17 százalék hetente egyszer, 21 százalék pedig havonta 2-3 alkalommal. A válaszadók 8 százaléka havonta egyszer, 10 százalék 2-3 havonta, 18 százalék pedig változó időközönként iszik sört valamilyen formában. A csapolt söröket elsősorban baráti társaságban fogyasztja a megkérdezettek 64 százaléka, élettárssal, házastárssal 14 százalék, kollégákkal, ismerősökkel pedig 12 százalék iszik együtt.
A csapolt sör fogyasztására a pubok és a kocsmák a legnépszerűbb helyszínek, míg a sorban következő fesztiválok 18 százalékot reprezentálnak.
A nők inkább párjuk mellett fogyasztják, a férfiak körében viszont a kollégákkal, ismerősökkel való közös sörözés a jellemzőbb. A csapolt sör fogyasztását a megkérdezettek 52 százaléka a nyárhoz, 19 százalék a tavaszi hónapokhoz kötötte. A csapolt sört preferálók táborát 40 százalékban a 18-29 évesek alkotják, a többi korcsoport aránya minden esetben 25 százalék alatt marad. A csapolt sört nem fogyasztók 65 százaléka azzal indokolta válaszát, hogy nem járnak olyan helyre, ahol ilyen formában tudnak sört inni.
Azzal az állítással, hogy nem megbízható a csapolt sör minősége, illetve a csapolás módja, 43 százalék értett egyet, a poharak, korsók higiénikus állapotát pedig 38 százalék kifogásolta. A csapolt sört preferálók 71 százaléka akkor is kiáll kedvenc sörtípusa mellett, ha az üveges ára kedvezőbb, s ugyanígy, a másfajta sört preferálók 61 százaléka akkor sem választja a csapoltat, ha az olcsóbb, mint az üveges. A higiéniai előírások betartását, a csapolás minőségét, valamint a személyzet hozzáértését mindkét csoportba tartozó megkérdezett egyaránt fontosnak tartja, ha ugyanis ezekről nincsenek meggyőződve, nem a preferált formában isszák a sört.
A megkérdezettek 83 százaléka tudja, hogy a sörcsapot rendszeresen tisztítani kell, 64 százalék azzal is tisztában van, hogy a csap nem érhet bele a sörbe, 9 százalék szerint nem szükséges a csap tisztítása, mert azt az átfolyó sör folyamatosan átöblíti – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >Céges várakozások: sok munkáltató tervez létszámbővítést jövőre – Profession.hu
Munkaerőfelvételre készülnek a hazai cégek, sok helyen a szükséges költségkeretet…
Tovább olvasom >