Fejlesztések műanyag-újrahasznosításban a Procter & Gamble-től
A Procter & Gamble jelentős fejlesztéseket jelentett be európai fenntarthatósági projektjeit illetően az Ambition 2030-ban megfogalmazott céljainak elérése érdekében.
Európában a P&G élen jár a műanyag-újrahasznosítás körforgásos gazdasága terén. Újrahasznosított műgyantát használnak a hajápoló termékeik csomagolásához (polyethylene terephthalate – PET) és az Ariel folyékony mosószerek flakonjaihoz is (újrahasznosított nagy sűrűségű polyethylene – HDPE, melynek beszállítása egy külső partnerrel történő együttműködés keretében valósul meg).
A cég példát mutat az iparágnak a csomagolástechnológia terén, a műanyaghulladék szétválogatásban, és újrahasznosított műgyanta felhasználással a Holy Grail intelligens csomagolási projekt keretében, mely díjat nyert az Év Körforgásos Gazdasági innovációja kategóriában a brit Edie Sustainability Awards-on, valamint elnyerte a Solar Impulse Foundation 1000 Hatékony Megoldás címét is.
A Lenor, az Unstoppables és a Jar/Fairy termékek elsőként viselik majd a Holy Grail projekt által kifejlesztett intelligens csomagolást Európában. Az Ariel Cold Wash szintén elnyerte a Solar Impulse Foundation 1000 Hatékony Megoldás címét, mert lehetővé teszi a kompromisszumok nélküli tisztítást kevesebb energia és vízfogyasztással.
A P&G Ambition 2030 célja, hogy pozitív hatást gyakoroljon a környezetre és a társadalomra a márkákon, ellátási láncon és a munkavállalókon keresztül, értéket teremtve a vállalat és a fogyasztók számára.
“A P&G számára 2020 lesz a megújuló cselekvés éve, újult erővel dolgozunk az Ambition 2030 céljaink eléréséért márkáinkon keresztül, innováció és transzformatív együttműködések által. – mondta Virginie Helias, a P&G Fenntarthatósági Vezetője. – Nemcsak arról van szó, hogy csökkentsük káros hatásunkat a környezetre, hanem arról is, hogy a megújulás erői legyünk a műanyaghulladék, vízhiány és a biodiverzitás elvesztésének kihívásaival szemben. Vezetni kívánjuk ezeket a frontokat, hogy tartós és széleskörű változást segítsünk elő.”
A P&G hajápoló termékei újrahasznosított PET gyantát használnak a flakonokhoz, növelve az újrahasznosított tartalmat a termék csomagolásában.
A P&G újrahasznosított műanyag felhasználásával új csomagolást próbál ki Pantene termékeihez, kezdve a márka átlátszó flakonjaival. Az anyag újrahasznosított polyethylene terephthalate Circular PET-ből készül, amelyet fejlett monomer újrahasznosítási technológiával állítanak elő – ez azt jelenti, hogy a csomagolás újra és újra használható lesz. Az új alapanyagot az Indorama készíti, és felhasználható lesz minden PET flakont alkalmazó márkához. Ennek az anyagnak a tartós használatával a P&G a körkörös ellátási lánc élére tör, létrehozva az újrahasznosított műanyag végállomását, azaz azt, hogy ez a csomagolás többé ne legyen hulladék.
Az Ariel 200 millió flakonnyi tiszta műanyagot tervez megspórolni 5 év alatt köszönhetően a P&G és Viridor közötti új körkörös gazdasági együttműködésnek.
A P&G, és a brit Viridor újrahasznosítási és energia-visszanyerési vállalat egy 5 éves együttműködési megállapodás keretében magas denzitású polyethylene (HDPE) műanyag újrafeldolgozását és újrahasznosítását vezeti be az Ariel flakonok esetében.
A megállapodás 3 éves együttműködés és fejlesztés következménye, melynek során a fogyasztóktól származó műanyaghulladékból létrehozott fenntarthatóbb csomagolás gyártásán dolgoztak. A Viridor magas sűrűségű, újrahasznosított polyethylene (rHDPE) műgyantája lehetővé teszi az Ariel számára, hogy elérje azt az előzetesen bejelentett vállalását, miszerint 2020-ra eléri az 50%-os újrahasznosított tartalmat a folyékony mosószeres flakonjainak csomagolásában. Az Ariel vállalása azt is magában foglalja, hogy 2022-re minden csomagolás újrahasznosítható lesz, és 2025-re 30%-kal csökken a műanyagfelhasználás. A P&G és a Viridor közös alapítótagjai a brit Plastics Pact-nek, mely együttes kezdeményezés a brit műanyag-kereskedelem átalakításának érdekében.
Ariel Cold Wash innovatív techológiája fantasztikus tisztaságot garantál már alacsonyabb hőmérsékeleten, és elnyerte az 1000 Hatékony Megoldás (1000 Efficient Solutions Label) címkét a Solar Impulse Foundation-től. Az innovatív címke azokat a besorolható technológiákat jelzi, amelyek óvják a környezetet és támogatják a tiszta gazdasági növekedést. A címkét a Solar Impluse Foundation hozta létre arra építve, hogy a vásárlók is nyitottak olyan új technológiákra, melyek kevésbé függenek a fosszilis tüzelőanyagoktól, és pozitív érzelmeket váltanak ki a megújuló megoldásokkal kapcsolatban.
A megoldásokat független szakértők értékelték a technológiai megvalósításuk, környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági előnyük tekintetében. Az Ariel Cold Wash technológia azért is elismert, mert hatékonyan működik hideg víz használata esetén is, amely jelentős energiát takarít meg a háztartásokban.
A Holy Grail 2.0 intelligens csomagolás-technológiai projekt átalakítja a csomagolás hulladékként való rendszerezését. A projekt szintén megkapta az 1000 Hatékony Megoldás címkét a Solar Impulse Foundation-től, de elnyerte az Év Körkörös Gazdasági Innovációja díját is az Edie Sustainable Leaders versenyen 2020-ban Nagy-Britanniában.
Az utóbbi brit díj azokat a projekteket, kezdeményezéseket, vezetőket díjazza, amelyek felgyorsítják az másodlagos nyersanyag-kereskedelem átalakítást. A Holy Grail intelligens csomagolástechnológiai projekt azért nyert az Év Körkörös Gazdasági Innovációja kategóriában, mert jelentős változásokat hoz a csomagolás, rendszerezés, válogatás, a műanyag hulladékból kinyert újrafelhasználható műgyanta használatának területén. A Holy Grail 2.0, a projekt második fázisa tesztpiac kialakítását tűzte ki célul 2021-ben, amelybe több mint 115 partnert kíván bevonni.
A Lenor, az Unstoppables és a Jar/Fairy márkák elsőként alkalmazzák az HolyGrail intelligens csomagolást. Ezek a márkák csomagolásai már magukon viselik a digitális vízjeleket, amelyek első alkalmazása új tapasztalatokat hoz a hulladék rendszerezésében és az újrahasznosító telepeken történő újrafelhasználásával kapcsolatban. A P&G 2016 óta vezeti az úttörőnek számító Holy Grail projektet az Ellen MacArthur Foundation égisze alatt. A projekt közös erőfeszítés annak érdekében, hogy megoldást keressen a műanyag-újrafeldolgozással kapcsolatos problémákra, amellyel az újrafeldolgozók szembenéznek, és amely a nem hatékony szétválogatást eredményezi az újrafeldolgozókban.
Az új Unstoppables illatgyöngyök és a Lenor illatfokozó csomagolások 2020 októberétől lesznek elérhetőek a német piacon, melyet a többi európai ország piaca követ. Második márkaként a Jar/Fairy csomagolásán alkalmazzák majd a Holy Grail digitális vízjelet az európai csomagolásokon. A digitális vízjelek az emberi szem számára észrevehetetlenek, de optikai szkennerekkel letapogathatók, és mivel okostelefonokkal is láthatók, elősegíthetik a fogyasztói részvételt és a vásárlók szelektív hulladékgyűjtésének hatékonyságát is.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >