Februárban gyorsult az euróövezeti infláció
Gyorsult februárban a fogyasztói árak emelkedésének üteme az euróövezetben, de csak minimálisan került közelebb az Európai Központi Bank 2 százalék közeli célszámához.
Az Európai Unió statisztikai hivatalának (Eurostat) pénteken közölt előzetes adatai szerint februárban – az elemzői várakozásoknak megfelelően – 1,5 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak éves összevetésben a januári 1,4 százalék után.
A gyakran változékony energia-, élelmiszer-, alkohol- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció éves összevetésben 1 százalék volt februárban. Elemzők a januárival megegyező 1,1 százalékot vártak februárra.
Az energia és feldolgozatlan élelmiszerek árváltozását nem tartalmazó infláció januárhoz hasonlóan 1,2 százalékot tett ki februárban.
A legjelentősebb mértékben, 3,5 százalékkal az energiaárak nőttek, az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok 2,4 százalékkal, a szolgáltatások pedig 1,3 százalékkal drágultak februárban.
Az Európai Központi Bank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása, ennek jegyében arra törekszik, hogy az infláció középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >