Fagyasztott zöldségek: még mindig „monóban”
Az elmúlt évben az áremeléseknek köszönhetően értékben emelkedett a fagyasztott zöldségek piaca, ugyanakkor mennyiségben enyhe visszaesés volt tapasztalható.Monotermékekből kevesebbet vásároltak a korábbihoz képest, keverékekből szintén. A fagyasztott zöldségek piacán még mindig a monotermékeknek van meghatározó szerepe, közülük is legnépszerűbbek a zöldborsó, a babok, a paraj és a kukorica. A saját márkás termékek eladása megnőtt a hipermarketekben. A legdrágább termékkategória a fagyasztott fűszernövények, árban a második helyet a „value added” kategória foglalja el.
Manapság egyre többet olvashatunk az egészséges életmódról, táplálkozási szokásokról. Egyre nagyobb figyelmet fordítunk az egészséges táplálkozásra, de az egy főre eső zöldségfogyasztásunk körülbelül az egyharmada a nyugat-európai országokénak. A fogyasztók egyre igényesebbek az ételek természetes jellegét, változatosságát és minőségét illetően.
Az utóbbi időben előtérbe kerültek az egyszerűen, gyorsan elkészíthető, úgynevezett konyhakész ételek. Ennek jegyében a Bonduelle is változatos, ugyanakkor gyorsan elkészíthető egészséges megoldásokat kínál a fogyasztók számára. Kétféle serpenyős zöldségkeverékkel indultunk, a francia sikereken felbuzdulva tesztjelleggel behoztunk háromféle zöldségpogácsát. Mindkét termékcsoport hozzáadott értékkel rendelkezik, ennek ellenére még mindig nagyon kevesen vásárolják ezeket a termékeket. Ezért inkább más lehetőségekben gondolkodtunk. A „value added” szegmens mennyiségben még mindig nagyon kis piacrészt képvisel Magyarországon.
A piaci helyzetre való tekintettel tavaly év végén egy gazdaságosabb, 1 kilogrammos kiszereléssel is megjelentünk a kategóriában.
Azt gondoljuk, igény van a kiszerelés bővítésére, mivel eddig csak 400 és 450 grammos kiszerelésben találkozhattak a fogyasztók a fagyasztott termékeinkkel. 2007 decemberében bevezettünk háromféle terméket új, 1 kg-os kiszerelésben, a zöldborsót, a brokkolit és a Royal zöldségkeveréket (karfiol, brokkoli, hullámosan karikára vágott sárgarépa).
A vállalatcsoport hivatásának tekinti, hogy megelőlegezze a fogyasztók várakozásait, új, vonzó termékeket vezessen be a piacra, és folyamatos meglepetésekkel szolgáljon a széles vásárlóközönség és a vendéglátó-ipari szakma számára.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >