„Ez a tészta szívvel-lélekkel van készítve, …”

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 06. 20. 09:42

„… de vágjuk ki, ha nem passzol ide – a gyerekek mindig rám pirítanak, hogy anya, te állandóan ezzel jössz!” – nevet Juhász Sándorné, Ica mama, az Izsáki Házitészta Kft. tulajdonosa, miközben kezével a gépből kiguruló tésztadarabokat simogatja az üzemben, ahol állunk. Szerintem viszont ennél jobban semmi sem passzol ide.

Két (Ica mama szavaival) „tört” családból lett egy, még a 80-as években, amiből aztán kikerekedett az Izsáki Házitészta története. Az özvegyember egy fiút, az özvegyasszony egy lányt hozott magával az új házasságba. Aztán mint annyi más család, ők is saját vállalkozásba fogtak házuk pincéjében a rendszerváltozás által tágra nyitott világban. A gyerekek, Zsolt és Szilvia, ahogy felnőttek, munkára jelentkeztek, és ma már a legteljesebb összhangban vezetik az időközben nagyra nőtt izsáki „pincét”, ami most már igazából két üzemegység (a régebbiben készül a cég egyik emblematikus terméke, az egyesével pödört és 80% páratartalomban előállított lúdgége), valamint a raktárépület. Szilvia felelős a termékekért, a gyártásért, Zsolt feladatai a pénzügyek és a stratégia.

A jó tészta receptje Ica mama szerint egyszerű: jó liszt és jó tojás. A sikeres cég receptje ennél több: szakértelem és megbecsülés.

– 80 alkalmazottunk zöme nagyon régóta itt van. Vannak, akik 15-20 éve, vagy még régebben. Önmagukkal és munkájukkal szemben igényesek, nagy szakmai tudást halmoztak fel. Mi pedig igyekszünk megbecsülni őket. Természetesen anyagilag is, de – ami ugyanolyan fontos – emberileg is. Szinte családtagként kezeljük őket – hangsúlyozza Ica mama.

Az üzemben naponta 40-50 ezer tojást használnak fel, 120 mázsa tésztát gyártanak. A gyártás 40-45%-a exportra kerül, 8 országba szállítanak. Van olyan kanadai partnerük, amelyik a kezdetektől hűségesen kitart az Izsáki Házitészta mellett – az ottani és az itteni új generáció tud építeni az előző generációk egymás iránti bizalmára és nagyrabecsülésére.

A cég szlogenje – Generációkon át – éppen ezt a folytonosságot fogalmazza meg, ami ebben a gyorsan változó világban egyre nagyobb érték. De magában foglalja a jövőre 30 éves cég azon törekvését is, hogy a fogyasztók minden generációjának kínáljon kedvére való tésztafélét. Kinek a természetes színezőanyagokkal készült, négyszínű durumtészta, kinek a zsiradék hozzáadása nélkül előállított pirított tarhonya.

A fókusz azonban továbbra is a magas tojástartalmú, magyar formátumokon lesz. Házi jellegű, sok kézimunkával készült tésztát nem könnyű eladni a mai, nyomott áras piacon, de, tegyük hozzá rögtön: mindenki profitál belőle. És amíg a magyar háztartásokban főznek tyúkhúslevest, és hozzájuk keresik a hagyományos ízeket és levesformátumokat, addig a kereslete stabil. Ráadásul, ha látszik a tésztán, hogy kézzel csomagolt – mondjuk, a tasak „dugig” van tömve cérnametélttel –, az nagyon vonzóvá tudja tenni a polcokon is.

Izsákon azonban nem érik be ennyivel. Három éve új kommunikációs vonalként indították, hogy tésztáikat szabadtéri sütés-főzéshez, bográcsozáshoz kínálják – most új, csípős variánsban is! Ezzel egy új fogyasztási alkalmat népszerűsítenek, amit szeretnék, ha a fogyasztók majd hozzájuk kötnének.

 

 

A generációkat tekintve előrefelé is gondolkodnak. Folyamatosan bővítik honlapjukat, Facebook- és Instagram-oldalukat, hogy a fiatalabbak szemében is vonzóvá és trendivé tegyék a márkát.

Szervezetben is túlléptek a családi üzletmeneten. Ma már profi értékesítőcsapat és marketingszemlélet segíti a hosszú távú stratégia megvalósítását. De nemcsak a fogyasztók, hanem a kereskedők fejével is próbálnak gondolkozni, például törekednek egy árpontra hozni a termékeiket, hogy könnyebben lehessen kezelni őket. Ezenfelül partnereiknek évszakokhoz, szezonokhoz, alkalmakhoz kötődő ajánlatokkal szolgálnak – nemcsak a nyári bográcsozáshoz. (x)

Kapcsolódó cikkeink