Európa nagyobb fele a magyaroknál többet költ karácsonyi ajándékra
Míg Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb 100 eurót (kb. 28 000 forintot) szán ajándékokra a karácsonyi szezonban, addig a megkérdezett európai országok többségében magasabb összeggel számolnak – állapítja meg a GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 őszi, reprezentatív felmérése.
A GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 szeptemberében 16 országban – köztük Magyarországon – végzett felmérést arról, hogy a 15 év feletti lakosság mennyit tervez idén karácsonyi ajándékokra költeni, milyen ajándékokat vásárol, és hol szerzi be azokat. A felmérésben részt vett országok: Belgium, Brazília, Bulgária, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, India, Kolumbia, Magyarország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország és az USA.
Közép-Kelet-Európában éppúgy, mint Magyarországon az emberek háromnegyede legfeljebb 100 eurót (kb. 28 ezer forintot) tervez ajándékokra költeni az idei karácsonyi szezonban. Ellenben a felmérésben résztvevő európai országok többségében nagyobb összeget szánnak ajándékokra: 47 százalékuk kevesebb, mint 100 eurót, egynegyedük 100 és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet tervez költeni.
A válság által még nem sújtott 2007-es szezonhoz képest a magyarok nagyobb mértékben fogják vissza karácsonyi vásárlásaikat, mint általában az európaiak. Hazánkban a megkérdezettek közel fele várhatóan kevesebbet fog majd költeni, mint 3 évvel ezelőtt, míg Európa egészében 38 százalék ez az arány. Egy szűk kör pedig többet tervez költeni, az európaiak 14,5 a magyaroknak mindössze 7 százaléka. Az eredmények tanúsága szerint szeretünk mindent egy helyen elintézni, és ha valamit nem sikerül megvenni (vagy valamilyen speciális ajándékot keresünk), akkor választjuk a kisebb szaküzleteket – áll a felmérésben.
A leggyakrabban választott helyszínek az bevásárlóközpontok, áruházak, szuper- és hipermarketek, tízből hat európai itt szerzi be az ajándékokat, és ez nem változott 2007-hez képest sem. Ezek után leggyakrabban kisebb szaküzletbe, butikba, ajándékboltba térünk be – az európai, köztük a magyar válaszadók egyötöde sorolta magát ide – és ez is szinte változatlan 2007-hez képest.
Az online vásárlás tekintetében megosztott az európai lakosság. A kontinens nyugati felén hajlandóbbak az emberek ezt a csatornát választani (Európa egészében 5 százalék, egyes országokban a 10 százalékot is eléri az online vásárlók aránya). Hazánkban mindössze 2 százalék él ezzel a lehetőséggel. Figyelemre méltó viszont, hogy a magyarok 9 százaléka szívesen vásárol utcai kereskedőktől, illetve a különböző karácsonyi vásárokban.
Messze a legnépszerűbb ajándék a ruházat és kiegészítők, minden második európai – köztük magyar – ezzel ajándékozza meg szeretteit. Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék, ezt követik a könyvek, majd szorosan következnek a szépségápolási termékek. Élelmiszer, ital kevésbé szerepel az ajándékok között, mindösszesen a válaszadók 16 százaléka vásárol ilyen jellegű ajándékokat.
Magyarországon ettől eltérően alakul a preferencia sorrend. Szintén a ruházati cikkek a legnépszerűbbek, de második helyen a szépségápolási termékek szerepelnek, tízből négy honfitársunk vásárol ilyen cikket. A könyv szerepel a harmadik helyen, a játék a negyedik, és szintén az élelmiszerek, italok állnak az ötödik helyen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >