Érzik a drágulást a svédek is
A Lidl diszkontlánc a 9 millió lakosú Svédországban is egyre több fogyasztót vonz. A svéd polgárok csaknem egynegyede szokott a Lidl valamelyik üzletében négyhetenként legalább egyszer vásárolni. A Nielsen svéd vállalatának ShopperTrends kutatása feltárta: a Lidl növekvő népszerűsége azt tükrözi, hogy a svéd fogyasztók számára mind fontosabb az ár, valamint beszerzéskor az áruk ár/érték viszonya. Sok svéd vásárló számára a Lidl alacsony árakat jelent, és olyan üzletet, ahol a pénzért megfelelő értéket lehet kapni.
Négyhetenként legalább egyszer szokott vásárolni a svédek 23 százaléka, az idei felmérés szerint. Egy évvel korábban még 19, tavalyelőtt pedig csak 15 százalék. Különösen a 35–65 év közötti, alacsony jövedelmű háztartásban élő nők lojálisak a német diszkontlánchoz.
A többi boltlánc számára ez azt jelenti, hogy vevőik jelentős része felkeresi a Lidl boltjait is, kisebb-nagyobb gyakorisággal. Ez a „hűtlenség” nemcsak egyetlen láncot érint, hanem mind a négy nagyot: ICA, Coop, Axfood és Bergendahls.
– A svéd fogyasztók boltválasztásánál legfontosabb szempont, hogy egy helyen kapjanak meg mindent, amire szükségük van, és azt könnyen meg is találják a polcokon – hangsúlyozza Bo Ekström, a Nielsen svéd vállalatának igazgatója. – Az ismert márkák jelenléte a választékban szintén fontos. Az említett elvárásoknak megfelelő üzletek kényelmet nyújtanak vevőiknek, és lehetőséget az idővel való takarékoskodásra.
További trend a svéd piacon, hogy mind lényegesebb a fogyasztók számára a kedvező ár/érték viszony mellett az alacsony ár. Ezzel kapcsolatban a svéd igazgató megjegyzi:
– A fogyasztók kezdik megérezni, hogy drágulnak az élelmiszerek, és magasak az üzemanyagárak mellett a lakásfenntartás költségei is. Ha a recesszió folytatódik, visszatér a régi idők szelleme, amikor az alacsony árakra fokuszáltak a fogyasztók.
Kiss Bíborka
kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője, Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >