Erősödik az igény a házi pálinkára
Az Európai Unió illetékes fórumain újra napirendre kerülhet az a kezdeményezés, amely nyomán bizonyos mennyiségű tömény italt adómentesen lehetne előállítani – mondta a Magyar Nemzetnek Tállai András, a Pénzügyminisztérium (PM) államtitkára, hozzátéve, hogy az ilyen felvetéseket a magyar kormány mindig támogatja, a hagyományainkhoz ugyanis ragaszkodnunk kell.
A jelenleg hatályos szabályok szerint 2016 óta legálisan csak az állíthat elő az otthonában, a bejelentett készülékkel pálinkát, aki előzőleg párlatadójegyet vásárolt. A jegy ára hétszáz forint, és egy liter tömény ital elkészítésére jogosítja fel az érintettet.
Tavaly 151 ezer adójegy talált gazdára, a darabszám több mint harminc százalékkal meghaladja az előző évben rögzített mennyiséget. Ezek szerint 2019-ben megugrott a háznál készített pálinka iránti érdeklődés. A jegyekből az állam 105 millió forint bevételre tett szert – ismertették a cikkben.
Tállai András felidézte, hogy a kormány 2010 után – bizonyos mennyiségig – jogszabályba foglalta az adómentes pálinkafőzés jogát, de az Európai Unió emiatt kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen. Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy kemény tárgyalások révén jutottak el a mostani rendszer, a kedvezményes, hétszáz forintos adójegy bevezetéséhez.
A magyar kormány szeretné eltörölni ezt a csekély terhet is, ezért minden ilyen törekvést támogat – hangsúlyozta Tállai András. Az államtitkár a lapnak nyilatkozva úgy vélekedett, hogy az adómentes párlatkészítés lehetősége az Európai Unióban mindenkit megillethetne. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >