Érden nyitott logisztikai bázist a drogerie markt

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 19. 14:47

Az első dm–drogerie markt üzlet 1973-ban Karlsruhe városában nyílt meg. Az első hazai dm üzlet 1993. július 8-án Budapesten nyitott.

Az elmúlt 17 év során a dm több mint 250 üzlettel rendelkező, nyugat-európai multinacionális hálózattá fejlődött Magyarországon. A folyamatos fejlesztés eredménye – de a tervek szerint még nem végeredménye – a több mint 250 modern, a mai kor elvárásainak megfelelő, országos lefedettséget biztosító hálózat.

A dm–drogerie markt magyarországi forgalma a 2010 szeptember végén zárult 2009/2010-es üzleti évben 63,7 milliárd forint volt, hasonló az előző évihez. A gazdasági válság ellenére Magyarországon sikerült megtartani a cég vezető pozícióját a drogériapiacon. Bár a cégcsoporton belül leginkább a magyarországit érintette a válság, más országokban ugyanis sikerült növekedést elérni.

A közelmúltban adták át az ötmilliárd forintból, zöldmezős beruházás keretében megvalósult új logisztikai bázist. Az Érden felépült 23 700 négyzetméteres, ebből 20 ezer négyzetméter hasznos területtel rendelkező saját raktár fontos szerepet tölt be az áruféleségek terítésének gyorsulásában. Mivel a cég profitadatokat nem közöl, an�nyit lehet csak tudni, hogy a mérleg pozitív volt a válság és a logisztikai beruházás ellenére. A Magyarországon 255 üzletet üzemeltető dm Kft. 2230 főt foglalkoztat.

Az üzletláncnak 22 saját márkája van, a legnagyobb saját márka 400 terméket jelent. A törzsvásárlók száma megközelíti az egymilliót, és ők adják az összforgalom mintegy 70 százalékát.

A szeptemberrel zárult tavalyi üzleti évben a forgalom egy év alatt 8,57 százalékkal emelkedett, és elérte az 5,65 milliárd eurót. A közép-kelet-európai régiót átfogó dm Ausztria-csoport forgalma 8,19 százalékos éves bővüléssel 1,577 milliárd euró volt. n

Kapcsolódó cikkeink