Enyhén romlott októberben a Sentix euróövezeti befektetői hangulatindexe
Öt hónap javulás után októberben kissé romlott a Sentix frankfurti gazdaságkutató intézet euróövezeti befektetői hangulatindexe, jelezve, hogy erősödnek az aggodalmak a koronavírus-fertőzöttek számának megugrása miatt.
A Sentix honlapján közzétett felmérés szerint az euróövezet befektetői hangulatindexe 0,3 ponttal, mínusz 8,3 pontra süllyedt. A piac a ténylegesnél valamivel rosszabb értéket, mínusz 9,5 pontot várt októberre.
A mutató két összetevője közül az aktuális helyzet megítélése javult, de a jövőbeni kilátásoké romlott.
Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató mínusz 32,0 pontra emelkedett a szeptemberi mínusz 33,0 pontról. Ez március óta a legjobb érték.
A hat hónapra előretekintő, konjunkturális várakozásokat számszerűsítő mutató értéke viszont az előző havi 20,8 pontról 18,8 pontra esett vissza, tükrözve azokat az aggodalmakat, hogy a téli hónapokban csúcsokat dönthet a koronavírus-járvány.
A felmérés eredményeit összegezve Patrick Hussy, a Sentix ügyvezető igazgatója nem tulajdonított nagy jelentőséget a befektetői hangulatindex enyhe csökkenésének, kiemelve, hogy nem leselkedik azonnali, közvetlen veszély az euróövezeti gazdaságára.
„Az euróövezeti gazdaság fellendülése egy pillanatra megtorpant. Az adatok nem jeleznek jelentős rövidtávú kockázatokat. A kétpontos csökkenés dacára a jövőbeni kilátások megítélését tükröző index értéke továbbra is magas szinten áll” – fogalmazott Hussy.
A Sentix havi rendszerességgel végzett felmérésében október 1. és 3. között 1085 befektető és pénzügyi elemző vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban mérséklődött az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Februárban a januárinál alacsonyabb, az előzetes értéknek megfelelő, 2,6 százalékos…
Tovább olvasom >Januárban tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent az euróövezet ipari termelése
A vártnál jobban, tíz hónapja a legnagyobb mértékben csökkent januárban…
Tovább olvasom >Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban
Az előző hónaphoz mérve januárban nőtt, éves összevetésben csökkent a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >