A mogyoróbeszerzésbe invesztál a Ferrero az USA-ban
A Ferrero Csoport mogyoróra specializálódott részlege, a Ferrero Hazelnut Company 340 ezer dollárt fektetett be az amerikai mogyorótermesztés támogatására – jelentette be a vállalat november 14-én.
Az összeg két egyetem között oszlik meg: az Oregon State University (OSU) 180 ezer, míg a Rutgers University 160 ezer dolláros támogatásban részesül.
A támogatások célja az egyetemek együttműködésének erősítése a helyi mogyorótermelőkkel, valamint a fenntarthatósági törekvések előmozdítása az ágazatban. Az OSU-n folyó projektek a mogyoróültetvényeket érintő invazív fajok, betegségek és gyomnövények kezelésére koncentrálnak, míg a Rutgers University a keleti mogyoróvész ellenálló fáinak nemesítését végzi.
Fenntartható mogyoróellátási lánc
Az USA mogyorótermelésének 99%-át a Willamette-völgy adja. A Ferrero már évek óta együttműködik az OSU-val, és eddig több mint 760 ezer dollárral támogatta az egyetem mezőgazdasági programjait. A Rutgers Egyetem kutatása az amerikai keleti államok mogyorótermelésének fejlesztését célozza.
Tommaso de Gregorio, a Ferrero mezőgazdasági részlegének vezetője hangsúlyozta, hogy a vállalat küldetése a mogyoró-ellátási lánc teljes körű irányítása.
A Ferrero világszerte 37 gyártóüzemet működtet, az USA-ban pedig többek között Illinois, Arizona és New Jersey államokban találhatók gyártóközpontjai. A vállalat az észak-amerikai mogyoróellátás fejlesztése mellett Olaszországból, Törökországból és más országokból is importál mogyorót, amelyek 90%-ának eredetét már nyomon követi.
Food Dive
Kapcsolódó cikkeink
Közel 120 új üzletet nyitott az Aldi 2024-ben az USA-ban
Az Aldi, az egyik leggyorsabban növekvő diszkont élelmiszerlánc, 2024-ben közel…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >