Emelkedik az üzemanyagok és a dohánytermékek jövedéki adója
Az Országgyűlés kedden új törvényt hozott a jövedéki adóról, amely a kőolaj világpiaci árához kötötte és annak jelenlegi mértéke alapján szeptembertől emelhetővé tette az üzemanyagok jövedéki adóját, hasonlóan a dohánytermékekhez, amelyek jövedéki adóterhelése 2017 végére harmadával növekszik.
A képviselők 124 igen szavazattal, 37 nem ellenében és 29 tartózkodás mellett fogadták el Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter javaslatát.
Az elfogadott javaslat értelmében az üzemanyagok jövedéki adója abban az esetben emelkedik, ha a kőolaj világpiaci ára hordónként 50 dollár alá csökken. Ebben az esetben a gázolaj közterhe literenként 10, a benziné 5 forinttal növekszik. A kormány az így szerzett többletbevételeket elsősorban az alsóbbrendű utak felújítására fordítaná.
A kabinet szerint a dohánytermékek jövedéki adóját uniós előírások miatt kell 29 százalékkal emelni 2017 végéig, három lépésben. A cigaretták adója elsőként idén szeptembertől emelkedik. A parlament döntött arról is, hogy a dohánytermékekre 2017-től adójegy helyett zárjegy kerül és az e-cigaretta is bekerül a jövedéki termékek közé.
Varga Mihály javaslata indoklásában úgy fogalmazott, az új jövedéki adóról szóló törvény a korábbinál egyszerűbb, így átláthatóbb és rövidebb, továbbá teljes elektronizációra törekszik. A tárcavezető hangsúlyozta, a szabályozás a kockázatok elkerülésére az adókockázathoz igazodó biztosítékrendszert alkalmaz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkettedik „füstmentes” üzletét nyitotta meg a Lidl Dániában
Megnyitotta 150. üzletét a Lidl a dániai Østerbroban, mely egyben…
Tovább olvasom >Az EP elvetette a növényvédő szerek használatának visszaszorítását célzó jogszabályjavaslatot
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésének szerdai szavazásán elutasította a…
Tovább olvasom >Új szabályok jönnek a vetésváltásra és a nem termelő területek kijelölésére
Az Európai Bizottság a napokban egyértelművé tette, hogy 2024-re már…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >