Emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma
áztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 200 milliárd forint forgalmat bonyolított le idén január–augusztusban; 1 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve 4 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen egyik nyolc hónapos időszakról a másikra.
– Átlag felett nőtt értékben a boltok bevétele a legnagyobb forgalmú tíz termék közül öblítőből 5, mosogatószerből pedig 4 százalékkal – állapítja meg Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Figyelemre méltó, hogy mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett az öblítő mellett a szappan, a konyhai törlőkendő, a dekorkozmetikum, valamint az egészségügyi betét bolti eladása, a húsz legnagyobb forgalmú kategória közül.
Hozzáteszi, hogy erősen koncentrált a háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelme. Értékben mért forgalmának nagy részét, 66 százalékát a hipermarket és a drogéria csatorna bonyolítja le, a legutóbbi január–augusztusi időszak adatai szerint. Hipermarketben az átlagot jóval meghaladó piaci részesedésével a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül kiemelkedik a mosószer, az öblítő és a tusfürdő. Drogériában magas mutatót ért el a pelenka, a dezodor és a fogkrém piacrésze.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >