Elhunyt Arthur C. Nielsen Jr., világhírű piackutató, a számítógépes adatfeldolgozás úttörője és a tévé-nézettség mérésének fejlesztője
Életének 92. évében elhunyt az USA-ban Arthur C. Nielsen Jr., aki a Nielsent a világ vezető piackutató és tévé-nézettség mérő vállalatává fejlesztette. Édesapja 1923-ban alapította a céget, és nevét számos újítással tette ismertté. Élvonalba az ifjú Nielsen révén emelkedett a vállalkozás, amelybe 1945-ben lépett be, majd 1957-ben került az elnöki posztra.
A globális információszolgáltató ágazat úttörőjeként Arthur C. Nielsen Jr. munkásságát innovatív gondolatoknak szentelte, hogy minél jobban meg lehessen érteni és mérni a fogyasztók vásárlói viselkedését és mentalitását.
Mint a Nielsen elnöke, szenvedélyesen és fáradhatatlanul járult hozzá, hogy a kutatás minél jobban kiszolgálja a piac szereplőit; beleértve többek között a fogyasztók, illetve az üzleti teljesítmény vizsgálatát, a piaci részesedést, Kiskereskedelmi Indexet és a tévé-nézettség mérését.
Nielsen Jr. 1948-ben meggyőzte a vállalat vezetőit arról, hogy hozzák létre az első, általános rendeltetésű számítógépet, Univac elnevezéssel.
Fényes pályafutása során több mint húsz vállalat igazgató tanácsának tagjaként is dolgozott, továbbá három USA-elnök tanácsadójaként.
Legfontosabb teljesítményének a New York Times nekrológja azt tartja, hogy a Nielsent az USA vezető tévé-nézettséget és médiahasználatot mérő vállalatává fejlesztette.
Nemrégiben, Arthur C. Nielsen Jr. 91. születésnapja alkalmából így méltatta őt a Nielsen jelenlegi elnöke, David Calhoun:
– Innováció, ismeret, trendek. A három kifejezés közös nevezője, hogy ezek irányítják a fogyasztók szokásait. Ugyanez a három szó jellemzi üzleti tevékenységünk környezetének izgalmas momentumait. Jelentőségüket régen felismerte egy amerikai család, amelynek neve történetesen Nielsen. A cégalapító Arthur Nielsen meglátta a fogyasztói szokások erejét, és megismerésük érdekében új technológiákat, továbbá módszereket alakított ki, olyan lelkesedéssel, amely jelenleg is hat. S nem kisebb hatást gyakorol ránk ma fia, Arthur Nielsen Jr.
Élete során Arthur C. Nielsen Jr. nagyvonalúan támogatott kulturális és oktatási intézményeket, valamint jótékonysági szervezeteket.
Egy megemlékezésben az áll, hogy életművét és örökségét egyetlen, édesapjától tanult mondattal lehet összefoglalni: “Ha van bizonyos dologról egy érvényes számadatod, akkor már tudsz valamit”.
A Nielsen cég nagy elismeréssel és hálával emlékezik meg Arthur C. Nielsen Jr. vezetői teljesítményéről, valamint örökségéről, amit büszkén folytat. A világ több mint 100 országában, a Nielsen piackutató vállalat 34 ezer dolgozója együtt érez a Nielsen családdal, köztük az elhunyt három gyermekével és hét unokájával.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >