Életbe lépett a Geo-blocking! Mire figyeljünk?
December 3-ától lépett életbe a Geo-blocking, melynek célja az EU belső piacaiban rejlő lehetőségek kiaknázása és ezzel együtt az áruk és szolgáltatások szabad mozgásának biztosítása.
Összeszedtük a 3 leggyakrabban feltett kérdést a Geo-blockinggal kapcsolatban, és Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke megválaszolta őket:
1. Milyen magatartások váltak tilossá?
Például, ha egy felhasználót nem engednek belépni egy adott weboldalra a lakhelye miatt. Ha például egy magyar website automatikusan átirányítja a vevőt a külföldi oldalára annak beleegyezése nélkül. Esetleg, ha egy weboldal nem fogadja el egy külföldi vevő bankkártyáját.
2. Alkalmazhatunk különböző árakat a különböző uniós weboldalainkon? Valamint különböző árakat online és offline?
Igen, ez nem tiltott. Az uniós példa alapján, nincs annak akadálya, hogy egy webshop olasz oldalán 70 euró legyen egy áru, míg ugyanennek a webshopnak az osztrák oldalán ugyanez az áru 95 euró. Ám az osztrák állampolgárnak is lehetővé kell tenni, hogy ő is hozzájuthasson olcsóbb áron az olasz weboldalon.
3. Létrehozhatok különböző kampányokat az egyik weboldalamon, miközben ezeket a többin nem alkalmazom?
Igen, ameddig bárki vásárolhat erről a website-ról. Amennyiben Magyarországon például nőnapi akció van, lehetővé kell tenni, hogy egy szlovák állampolgár is vásárolhasson, de ettől még nem vagyok köteles Szlovákiába szállítani. //
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt feldolgozói értékesítési ára csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 februárjában az…
Tovább olvasom >Agrártámogatások: akár több évre is előfinanszírozást nyújt az MBH Bank
Tovább bővítette a mezőgazdasági támogatások előfinanszírozásának lehetőségeit az MBH Bank.…
Tovább olvasom >Az import termékekre vonatkozó uniós előírások azonnali felülvizsgálatára van szükség
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >