Életbe lépett a Geo-blocking! Mire figyeljünk?
December 3-ától lépett életbe a Geo-blocking, melynek célja az EU belső piacaiban rejlő lehetőségek kiaknázása és ezzel együtt az áruk és szolgáltatások szabad mozgásának biztosítása.
Összeszedtük a 3 leggyakrabban feltett kérdést a Geo-blockinggal kapcsolatban, és Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke megválaszolta őket:
1. Milyen magatartások váltak tilossá?
Például, ha egy felhasználót nem engednek belépni egy adott weboldalra a lakhelye miatt. Ha például egy magyar website automatikusan átirányítja a vevőt a külföldi oldalára annak beleegyezése nélkül. Esetleg, ha egy weboldal nem fogadja el egy külföldi vevő bankkártyáját.
2. Alkalmazhatunk különböző árakat a különböző uniós weboldalainkon? Valamint különböző árakat online és offline?
Igen, ez nem tiltott. Az uniós példa alapján, nincs annak akadálya, hogy egy webshop olasz oldalán 70 euró legyen egy áru, míg ugyanennek a webshopnak az osztrák oldalán ugyanez az áru 95 euró. Ám az osztrák állampolgárnak is lehetővé kell tenni, hogy ő is hozzájuthasson olcsóbb áron az olasz weboldalon.
3. Létrehozhatok különböző kampányokat az egyik weboldalamon, miközben ezeket a többin nem alkalmazom?
Igen, ameddig bárki vásárolhat erről a website-ról. Amennyiben Magyarországon például nőnapi akció van, lehetővé kell tenni, hogy egy szlovák állampolgár is vásárolhasson, de ettől még nem vagyok köteles Szlovákiába szállítani. //
Kapcsolódó cikkeink
Agrártámogatások: akár több évre is előfinanszírozást nyújt az MBH Bank
Tovább bővítette a mezőgazdasági támogatások előfinanszírozásának lehetőségeit az MBH Bank.…
Tovább olvasom >Az import termékekre vonatkozó uniós előírások azonnali felülvizsgálatára van szükség
Miközben az Európai Bizottság a saját termelőitől a világ legszigorúbb…
Tovább olvasom >Az EU-ban 10 százalékkal több napraforgótermés várható idén
Az Oil World 57,9 millió tonna napraforgómag-termésre számít a világon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >