Élelmiszerlogisztikai kisokos a Dachsertől
90 000 tonna áru, 40 000 küldemény, 2,5 millió kilométer: a Dachser az élelmiszerlogisztikai teljesítménye számokban. Mint minden szektorban, a német hátterű szállítmányozási szolgáltató az élelmiszerlogisztika terén is kiválóságra törekszik, mind a minőség, mind a megbízhatóság tekintetében. Lássuk, melyek az élelmiszerlogisztikai szektor legkomolyabb kihívásai és érdekességei! A kérdések megválaszolásában a Dachser Food Logistics üzletágának vezetője, Darvasi Árpád volt a segítségünkre.
1.) Melyek a legfontosabb dolgok, melyekre figyelni kell az élelmiszerek raktározása és szállítása során?
A legfontosabb szempont minden élelmiszer kezelése során a higiénia és a hőmérséklet. Komoly elvárásoknak kell megfelelniük a beszállítási, raktározási, szállítási folyamatok során, hiszen – különösen a hőmérsékeltérzékeny áruk esetén – minden ponton biztosítanunk kell a hűtött környezetet, hogy az általunk kezelt áruk minősége kifogástalan maradhasson. Gondoljunk csak bele, hogy akár egy egyszerű átrakodás során is milyen fontos a hőmérséklet, ha mondjuk tejtermékekről vagy akár húskészítményekről van szó.
2.) Milyen típusú árukról, árucsoportokról van szó?
A raktárak polcain ne csupán konzerveket képzeljünk el hosszú sorokban. Hűtött környezetet nem igénylő (általában úgy nevezett kettős csomagolású élelmiszerek), illetve hűtést igénylő árutípusok szerint csoportosítjuk a termékeket, melyek között tej-, hús- és édesipari termékeket, valamint alapanyagokat és késztermékeket tárolunk és szállítunk, melyeket 2 és 7 fok közötti hőmérsékleten szükséges kezelni – a folyamat minden egyes pontján.
3.) Hogy képzeljük el egy bizonyos termék útját a gyártótól az áruházak polcáig?
Képzeljünk el egy hűtést igénylő árutípust, például egy doboz gyümölcsjoghurtot. A tartalma hűtésre szorul, míg csomagolása érzékeny, könnyen sérül. A joghurtok általában raklapokra helyezve, fóliázva kerülnek a hűtött raktárba, természetesen megfelelő hőmérsékletre hűtött kamionokon. A pakolás szintén hűtött térben zajlik, hogy a hőmérsékletkülönbség véletlenül se rontson a minőségen. A raktárból ismét hűtött kamionra, majd az ügyfél kérésének megfelelő időpontban (akár hét végén is) az áruházak polcaira kerülnek.
4.) Milyen trendek és ügyféligények jellemzik jelenleg az élelmiszerlogisztikát?
Az ügyfelek igényei és a trendek összevágnak: jelenleg minden szektorban, ahogy nálunk is, a komplex szolgáltatásokat keresik: import és export, raktározás, hozzáadott értékű szolgáltatások, terítés, illetve a gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásaink a legnépszerűbbek. Ami pedig alapjaiban határozza meg a trendeket az a kényelmi szempont, az elektronikus szolgáltatások, a folyamatos nyomonkövethetőség.
5.) Mi az az Európai Élelmiszerhálózat, és hogyan segíti azt, hogy az asztalunkra kerülő ételek frissek és finomak legyenek?
Az Európai Élelmiszer Hálózat egy európai gyűjtőáru-fuvarozási hálózat, amely egységes, országokon átívelő szabványokkal biztosítja szolgáltatásainak folyamatosan magas színvonalát. Európa-szerte 30 telephelyen szolgálják ki az élelmiszeripari gyártók, kereskedők, valamint a gasztronómiai szolgáltatók igényeit. A Dachser e hálózat tagjaként minden körülmények között garantálja a kimagasló minőséget. A folyamatok standardizálásával, valamint egységes informatikai és higiéniai szabályokkal gondoskodnak a megbízhatóságról, arról, hogy az üzletek polcaira, majd a mi asztalainkra friss és ízletes termékek kerülhessenek.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető járműveket tesztel a DACHSER
Az önvezető járművekben nagy lehetőségek rejlenek a logisztika területén. Felhasználásuk…
Tovább olvasom >Globális hálózatának bővítéséről és csökkenő éves bevételről számolt be a DACHSER
A DACHSER német logisztikai vállalat 2023-ban befektetések, számos felvásárlás és…
Tovább olvasom >Emissziómentes hűtőkocsikat tesztel a DACHSER
Erlensee-ben, Hamburgban és Langenauban tesztelik a DACHSER hálózatában az első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >