Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
Mintavárosokkal keresik az e-kereskedelem lehetőségeit, kockázatait, alkalmazásának határait az évtized közepére az elektronikus kereskedelmi tranzakciók terén világelsővé váló Kínában.
A modern információtechnológia átfogó kísérleti alkalmazására huszonegy települést választottak ki elektronikus kereskedelmi mintavárosnak. A programban részt vevő helyeken – így többek közt a dél-kelet-kínai Sencsenben (Senzhen), a közép-kelet-kínai Csingtaoban (Qingdao) és a közép-kínai Csengtuban (Chengdu) – tesztelik a kínai e-kereskedelem lehetőségeit, kockázatait és alkalmazásának határait, az elektronikus ügyintézéstől kezdve az interneten való vásárlásokig. Kiemelt figyelmet kap az e-kereskedelmi vállalatok alapításának segítése, s a szükséges infrastruktúra hatékony kiépítése.
Sencsen városát a kereskedelmi minisztérium és a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság már 2009-ben a program egyik résztvevőjének választotta. Itt tavaly év végéig mintegy 200 elektronikus, vagyis fizikai címmel nem rendelkező, a hagyományos módon alapított cégek kötelező alaptőkéjét letétbe nem helyező vállalkozás alapult. A város Futian kerületében két évvel ezelőtt nemzetközi e-kereskedelmi park is létesült, amelyet ma 150 internetes, e-kereskedelmi vagy elektronikus szolgáltatásokkal foglalkozó cég tud székhelyének.
Az e-kereskedelmi „láz” pedig nem is indokolatlan. A Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég tavaly november végi tanulmányában azt jósolta: 2015-re az elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke a kétezer milliárd jüant (70 ezer milliárd forint) is eléri majd Kínában. Ezzel a kelet-ázsiai ország – az Egyesült Államokat megelőzve – világelsővé válhat az internetes eladások piacán. Az elmúlt években megsokszorozódott a világhálón való vásárlások száma Kínában, összegük 2010-ben már 476 milliárd jüant (17 ezer milliárd forint) tett ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >