Elég hatékonyak a promóciói? Megérkezett a Tesco Collaborative Promo Picker!
2012. októberében bevezetésre került a Collaborative Promo Picker, az új dunnhumby eszköz, mely többek között a fenti kérdést is segít megválaszolni.
Milyen előnyei vannak a Collaborative Promo Picker használatának?
A Collaborative Promo Picker segítségével könnyebben megértheti, hogy mitől lesz egy ajánlat sikeres vagy éppen sikertelen a kategóriában. Az eszköz lehetővé teszi:
- a saját és versenytársai akcióinak vizsgálatát a hierarchia különböző szintjein
- a márka vagy egyes termékcsoportok teljesítményének értékelését heti szinten vagy akár egy hosszabb időszakra vonatkozóan
- a megfelelő mechanizmus, kihelyezés és kedvezmény mértékének meghatározását, mellyel segíti a jobb és hatékonyabb promóciók tervezését
- a teljesítmény mátrix összeállítását, amely kiválóan használható a Tescoval történő rendszeres tárgyalásokon és ad-hoc megbeszéléseken
- Az adatbázis pontosan ugyanazokat az adatokat tartalmazza, amit a Tesco beszerzői és promo marketing csapata használ, így a közös nyelv segítségével közös akcióterv dolgozható ki a vásárlók lojalitásának növelésére.
Hogyan működik?
A Collaborative Promo Picker egy Excel alapú eszköz, mely a Tesco promóciós adatbázisának elemzésével segítséget nyújt a sikeres promóciós stratégia kialakításában.
A Promo Picker a Shop és Tesco promóciós adatbázisán alapulva 2011. elejétől kezdve tartalmazza a Tesco leaflet promóciókat, amiket két főbb szempont alapján osztályoz:
- mennyire népszerű a vásárlók között (kosárpenetráció, %)
- átlagos forgalomnövekmény (forgalom növekedés / áruház / hét)
Az összegyűjtött részletes historikus adatoknak köszönhetően a promóciók egyszerűen összehasonlíthatóvá válnak bizonyos mutatószámok alapján, mint például: kedvezmény mértéke, mechanizmus, kihelyezés, kapcsolt kosárérték, promóció hosszúsága, kategória fontosság, vonzerő, stb.
A PromoPickerből kinyerhető információk, insight-ok promóciós stratégiába való beépítésével nagy mértékben növelhető a vásárlók elégedettsége és optimalizálható a kategória teljesítménye.
Az eszköz kategória és alkategória szinten is elérhető negyedévenkénti frissítéssel. A Collaborative Promo Picker-t megvásárlóknak két alkalommal közös “műhelymunkát” is biztosítunk, ahol segítünk megérteni az eszköz használatát és felállítani a legfőbb irányelveket a sikeres promóciós stratégiához. Kérdés esetén és árajánlatért forduljon bizalommal a dunnhumbyhoz: infohungary@dunnhumby.com
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >