Együttműködési megállapodást kötött a Nébih és a Tej Terméktanács

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 02. 03. 11:50

A kiváló minőségű magyar tej- és tejtermékek védelme érdekében hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) valamint a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács – közölte a két szervezet.

tej-

A közlemény szerint a szerződést a Nébih részéről Oravecz Márton elnök, a terméktanács részéről Mélykuti Tibor elnök látta el kézjegyével.

Az együttműködés értelmében a jövőben a Nébih végzi a piacszervezési hozzájárulás teljesítésével kapcsolatos ellenőrzéseket.

2015 óta valamennyi, Magyarország területén működő tejfeldolgozó, nagykereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplő valamint tej-kiskereskedő köteles piacszervezési hozzájárulást fizetni a terméktanács által működtetett Közösségi Marketing Alapba, akinek a tej és tejtermék forgalmazásából származó éves nettó árbevétele meghaladja az 50 millió forintot.

A két szervezet emellett kiemelt figyelmet fordít a hazai tejfogyasztás ösztönzését segítő programok sikeres megvalósítására is. A Nébih szakmai tudásával támogatja és segíti a terméktanács szemléletformáló marketing tevékenységét, míg a hivatal ez irányú törekvéseit a terméktanács támogatja a rendelkezésére álló eszközökkel.

A rendezvényen Oravecz Márton beszámolt az ágazat védelméért az elmúlt években tett hatósági intézkedésekről, kiemelve a feketegazdaság elleni küzdelemben elért eredményeket. A szakemberek 2014-ben több mint 450 ezer liter tej- és tejtermék forgalmi korlátozását rendelték el, míg tavaly 650 ezer liter UHT tej ellenőrzése során több mint 12 ezer liter nem nyomonkövethető terméket zároltak a Nébih munkatársai – ismertette.

Mélykuti Tibor a közlemény szerint arról beszélt, a jelenlegi igen súlyos tejpiaci viszonyok között a piac megtisztítása, az élelmiszerhamisítások kiszűrése, a feldolgozóipar támogatása, a tejtermelői összefogások előmozdítása és az áfa csökkentése mellett kiemelt jelentőséggel bír az is, hogy az ágazat szereplői a lehető legnagyobb forrásokat tudják közösségi marketing célokra fordítani. A Nébih tevékenységével nagyban hozzá tud járulni, hogy ellenőrzött hazai tejek és tejtermékek jussanak el a fogyasztókhoz.

A hivatal egy éve indított Szupermenta termékteszt kampányában többször megjelent már a termékkör: tavaly augusztusban a kakaós tejeket, idén januárban a vajakat vizsgálták komplex módon (laboratóriumi, érzékszervi és kedveltségi paraméterek mentén) a szakemberek. A hatóság a jövőben – a tudatos vásárlói magatartás kialakítása érdekében – e téren is számít a terméktanács tapasztalataira, javaslataira.

A rendezvényen Bognár Lajos országos főállatorvos kiemelte, hogy az ügyeskedők leleplezése, az illegális üzemek felszámolása legalább annyira a tisztességes kereskedők, mint a vásárlók érdekében történik. A szakmaközi szervezetek ismereteinek, tapasztalatainak ötvözése pedig a minisztériumban és a hatóságnál felhalmozott tudással kiemelkedő eredményekhez vezethet e téren. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink