Egyszerűbb vitarendezés az EU online fogyasztóvédelmi platformján
Az Európai Bizottság januárban elindította online alternatív vitarendezési platformját, amelynek köszönhetően egyszerűbb, olcsóbb és hatékonyabb lehet a nemzetközi fogyasztói jogviták rendezése – hívja fel a figyelmet a DLA Piper nemzetközi jogi iroda kedden az MTI-hez eljuttatott közleményben.
Az európai online webáruházaknak és piacoknak kötelezően meg kell jeleníteniük a honlapjukon az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, valamint az e-mail címüket. Az alternatív vitarendezés alapvetően akkor kötelező a vállalkozások számára, ha annak alávetették magukat.
Az európai online vitarendezési platform február 15-től lesz elérhető a panasszal élni kívánó fogyasztók, illetve a termékeiket, szolgáltatásaikat interneten keresztül értékesítő webáruházak számára – olvasható a közleményben.
Kozma Zoltán, a DLA Piper nemzetközi ügyvédi iroda ügyvédje a közleményben rámutatott: az elmúlt évben minden harmadik fogyasztó problémát tapasztalt online vásárlásnál, de negyedük semmilyen panaszt nem nyújtott be, mert a fogyasztók túl hosszúnak gondolták a vitarendezési folyamatot, vagy úgy vélték, nem fognak érdemi megoldást kapni problémájukra.
Az ügyvédi iroda szerint a platform használata nemcsak a fogyasztók, a vállalatok érdeke is lehet, hiszen amellett, hogy elkerülhetik a költséges és hosszadalmas bírósági eljárásokat, a több európai országban is tevékenykedő cégek egységes európai szabályok szerint kezelhetik a beérkező panaszokat.
Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd a bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >