Egyre több élelmiszert importál Románia
Tavaly 853,9 millió eurót tett ki a román agrár külkereskedelmi mérleg hiánya, 53 százalékkal emelkedett az előző évi 557,4 millió euróhoz képest – közölte vasárnap a román mezőgazdasági minisztérium.
Románia tavaly 6,23 milliárd euró értékben exportált élelmiszert, ami 4,6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. Az élelmiszer behozatalának értéke viszont kétszer gyorsabb ütemben, 9 százalékkal 7,1 milliárd euróra emelkedett. A kivitelben többségben voltak a nyersanyagok, a behozatal nagy részét viszont a hozzáadott értékű termékek tették ki.
Románia első számú exportterméke a gabona volt, csak kukoricát és búzát 1,73 milliárd euró értékben szállított külföldre. Az importon belül a legnagyobb tételt a sertéshús (475 millió euró), a tej és tejtermékek (314 millió euró), a déligyümölcsök (400 millió euró), a kávé (200 millió euró ) és a csokoládébab (245 millió euró) jelentette.
Tavalyelőtt, 2016-ban Románia mezőgazdasági exportjának értéke éves összehasonlításban 3,8 százalékkal 5,95 milliárd euróra, az importjáé pedig 11,8 százalékkal, 6,5 milliárd euróra növekedett, így a mérleg 557,4 millió euró hiánnyal zárt, ami több mint hatszorosa volt az egy évvel korábbi 89,2 millió eurós deficitnek.
Az utóbbi években az agrár külkereskedelmi mérleg rohamosan romlott, mivel az adócsökkentések és a béremelések következtében megnőtt a belföldi fogyasztás, amelyet saját erőből nem tudott kielégíteni a gazdaság.
Románia agrár külkereskedelmi mérlege a rendszerváltás óta általában deficites, kivéve a 2013-as és a 2014-es évet, amikor 300 millió euró, illetve 500 millió euró értékű többletet sikerült elérni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban 7,2 százalék volt az éves infláció Romániában
Februárban 7,2 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában –…
Tovább olvasom >Hat pékséget vásárol a Grupo Bimbo Romániában
A pékárugyártó tavaly januárban vásárolta fel a Vel Pitar helyi…
Tovább olvasom >Januárban 6,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
A nyers adatok alapján januárban éves szinten 6,6 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >