Egymillió forint bírság a Reckitt Benckiser Kft.-nek
Az Air Wick Odor Stop megtévesztő reklámja miatt kell fizetnie a társaságnak.A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a Reckitt
Benckiser Kft. a légfrissítőt „20 százalék ajándék" felirattal hozta
kiskereskedelmi forgalomba, holott a fogyasztói árakra a cég nem lehetett
hatással. A társaság 2006 augusztusában vezette be a piacra a légfrissítő
termékcsaládot, az akciós termékeket az illatszer kis- és nagykereskedőknek
értékesítette, a végfogyasztókkal csak áttételesen volt kapcsolatban, így nem
ígérhette, hogy terméke fogyasztói ára megtakarítással jár.
A GVH indoklása szerint a kiskereskedők azért sem jelenhettek volna meg akciós
árral a fogyasztók felé, mert új termékről lévén szó, korábban nem létezett
kipróbált ár, amiből kedvezményt adhattak volna.
A bírság összegének maghatározásakor a GVH enyhítő körülményként vette
figyelembe, hogy az akciónak jótékony hatása volt a fogyasztói árra, illetve
hogy az eljárás alá vont vállalkozás önként felhagyott a jogsértő
magatartással. Súlyosbító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Reckitt
Benckiser Kft.-vel szemben már több ízben indult eljárás a fogyasztók
megtévesztése miatt.
A bevezetés sikeres volt, az árak is lefelé mentek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >