Egy súlyos szívelégtelenséggel született kislányról szóló mesekönyv terjesztésével segít a Shell
A nemes ügyet szolgáló különleges mesekönyvre a Shell Hungary is felfigyelt, így a „Janka útja” című kötet a kiemelt töltőállomások shopjainak polcaira is felkerül a Koraszülöttek Világnapja alkalmából.
A könyv egyik főhőse a most egy éves Janka életének első néhány hónapjában életmentő műtétek egész során esett át. A mesekönyv nem csak az ő történetét dolgozza fel, hanem egyben tisztelgés a Gyermekszív Központ és a Peter Cerny Alapítvány orvosai, ápolói és munkatársai előtt.
A kislányon ötnapos korában életmentő szívműtétet kellett végrehajtani, majd egy szerencsétlen szövődmény következtében a bal lábszárának egy részét is elvesztette. A küzdelmes gyógyulás útján a családot segítő szakemberek emberfeletti munkát végeztek, amelynek eredményeként Janka ma már egy művégtaggal élő, boldog kislány.
„Nehéz szavakba önteni, azt a mérhetetlen hálát, amit érzünk. Kemény, érzelmekkel és élményekkel teli éven vagyunk túl, hosszú utat jártunk be. Az ezt megörökítő mesekönyvet jó szívvel ajánlom mindenkinek: akik bármilyen formában érintett, illetve akik azt gondolják, hogy soha nem lesznek azok” – mondta el az írónő-édesanya, Bábel Antónia. Antónia célja, hogy a Jankát a gyógykezelésekre szállító Peter Cerny Alapítványnak egy millió, míg a kislányt gondozó Gyermekszív Központ számára kétmillió forintot gyűjtsön össze a kötettel.
A Cerny Alapítvány munkatársai meghatódva értesültek a mesekönyvről, amelyben az írónő külön mesét szentelt nekik. „A mese főhőse Cserni kutya, a bernáthegyi, aki nemcsak a nevében hasonlít hozzánk, hanem hivatásában is: ő is a vártnál korábban érkezett babák megmentésére tette fel az életét” – mondta el Dr. Somogyvári Zsolt főorvos, a Peter Cerny Alapítvány szakmai vezetője.
„A koraszülöttek mentése és helyszíni intenzív ellátása mellett az egyik legfőbb feladatunk, hogy a 6 kilogrammnál és 60 cm-nél kisebb újszülötteket átszállítsuk a megfelelő egészségügyi intézménybe, ahol az orvosok el tudják végzeni a szükséges vizsgálatokat (MR, CT, ultrahang, stb.). Janka története jól mutatja, hogy munkánk során számos csodálatos és megrázó történettel találkozunk, és mindig óriási öröm, amikor ilyen boldog végkifejletnek lehetünk tanúi” – tette hozzá.
A Shell Hungary zRt. egészen a kezdetetek óta támogatja az Cerny Alapítvány munkáját: egyrészt biztosítja az üzemanyagot a mentőautókba, amelyek évente közel 200 ezer kilométert tesznek meg, másrészt folyamatosan keresik azokat a plusz lehetőségeket – ilyen például Janka édesanyjának mostani kezdeményezése is -, amelyekkel a vásárlókat és a partnereket is bevonva, támogathatják az alapítványt.
„A Koraszülöttek Világnapjához kapcsolódóan minden évben különleges aktivitással várjuk vásárlóinkat a töltőállomásainkon. Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet egy olyan témára, amely napjainkban minden 12. újszülöttet érint Magyarországon.
Az elmúlt években vásárlóinkkal együtt különböző életmentő eszközökre, valamint egy mentőautóra gyűjtöttünk, most pedig e szívhez szóló könyv népszerűsítésével szeretnénk hozzájárulni a Cerny Alapítvány munkájához!” – mondta el Bujdosó Andrea a Shell Hungary zRt. Magyarországért és Szlovéniáért felelős kiskereskedelmi igazgatója.
A mesekönyv 2020. november 13-tól december végéig vagy a készlet erejéig lesz elérhető 63 kiemelt Shell töltőállomáson Budapesten és környékén, Egerben és Mezőkövesden. A könyvet 3350 ClubSmart pontért vagy ugyanennyi forintért is meg lehet vásárolni a töltőállomásokon. Ettől függetlenül, a vásárlók a ClubSmart pontjaik felajánlásával továbbra is egész évben támogathatják a Peter Cerny Alapítványt a hűségprogramon belül.
További információért, illetve az akcióban résztvevő töltőállomások pontos listájával kapcsolatban kérjük, látogasson a https://www.shell.hu/autosok/ajanlatok-es-promociok/janka-utja.html weboldalra.
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >A Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat mindennapjai a koraszülöttekért
Évente átlagosan 150.000 kilométernyi megtett út a legkisebbek életének megmentéséért,…
Tovább olvasom >A sport, mint a marketing csodafegyvere
A sport az évek során kiemelkedő marketingeszközzé vált, amelyet vállalatok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >