Egy pedagógusokat támogató program és egy gyapjúfeldolgozó vállalat nyerte a Generali EnterPRIZE 2024-es pályázatát
Az elmúlt évek súlyos válságai a mindennapokban és a gazdasági környezetben is kihívásokat állítanak az európai kis- és középvállalkozások elé: a Generali, a Bocconi Egyetemmel közös kutatásából többek között az is kiderült, hogy a financiális nehézségek mellett a korábbiaknál nagyobb erőfeszítéseket igényelt a fenntarthatósági törekvések megvalósítása. Ugyanakkor itthon is egyre több kkv követ ESG stratégiát vagy legalább aktívan tettek már lépéseket efelé. A Generali EnterPRIZE programja ezt az átállást igyekszik segíteni: az elmúlt négy évben közel négyszázra nőtt azon hazai kis- és középvállalkozások száma, akik jelentkeztek a Generali felhívására.
Idén a vállalkozások két kategóriában nyújthatták be pályázataikat arról, milyen fenntarthatósági törekvésre szánnák az elnyerhető 7-7 millió forintos pályázati díjat.
A Környezetvédelem kategóriában azon kkv-k pályázhattak, melyeknél központi kérdést jelentenek az olyan, a környezetvédelemmel kapcsolatos tervek, mint például az újrahasznosítás vagy a fogyasztók környezetvédelmi tudatosságának erősítésére indított kommunikáció. A Közösségi kategóriába azon vállalatok pályázatait várták, melyek programjaiban cél a munkavállalók, illetve akár azok családjainak támogatása különféle rendezvényekkel, programokkal, amik hatással vannak a közösség alakítására.
2024-ben a Környezetvédelem kategória győztese a Multifelt Factory Kft. lett, melynek elődje organikus gyapjúfilc gyártásával foglalkozik már 1896 óta. Az EnterPrize pályázaton elnyert 7 millió forint felhasználásával a tervük a hulladékmentesség: eddig a gyártás során keletkezett melléktermékeket különféle oktatási intézményeknek adományozták tárgyak elkészítésére. Hamarosan viszont olyan, úgynevezett öko akusztikus paneleket készítenek majd a melléktermékekből, amik 100%-ban természetes anyagból állnak, és kiváló hangelnyelő képességük révén széles körben lehetne őket használni. Emellett céljuk az új termék kommunikációja is, hosszú távon pedig a legfőbb tervük hazai tervezőkkel (filc lámpabúra, térelválasztó paravánok) közösen alkotni és gyorsan, rugalmasan, kis szériában az egyedi vevőigényeket kielégíteni, illetve a gyapjút, mint szuper alapanyagot népszerűsíteni.
A Közösségi kategóriában a Neteducatio Kft. nyerte el a támogatást. A 20 éve működő Neteducatio.hu ötlete a pedagógusok iránti elkötelezettségből fakadt: a vállalkozás alapítói úgy látták, hogy a pedagógusoknak szükségük van olyan innovatív eszközökre és módszertani támogatásra, amelyek segítik őket a modern oktatás kihívásaival szemben. A cél egy olyan platform létrehozása volt, amely a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődését támogatja, mind az elméleti, mind a gyakorlati oldalon. A pályázaton elnyert 7 millió forintos támogatás segítségével a meglévő irodai környezet adottságait kihasználva egy multifunkciós, motivációs és rekreációs pontot hoznak létre, amely egyaránt szolgálja a pedagógusok testi-lelki megújulását, valamint egy olyan közösségi tér kialakítását, ahol szakmai és közösségi programok révén további támogatást kaphatnak. A projekt nemcsak a pedagógusok szakmai fejlődését segíti, hanem egyfajta menedéket is nyújt számukra, amely elősegíti a hivatásukban való megerősödést és hosszú távú elköteleződésüket.
A nyertes vállalkozásoknak a díjakat a november 14-ei díjátadón adta át a Generali Biztosító, ahol a már hagyománnyá vált fenntarthatósági kerekasztal-beszélgetés során mutatkoztak be az idei kategóriagyőztesek, illetve a témák között szerepelt még a fenntartható működés integrálása a hazai kkv-k életébe és a generációváltás is. A panelben beszéltek az előrelátó alkalmazkodásról, hogy a világ változásával összhangban, de mégis proaktív módon kell tenni a fenntarthatóságért. A materiális erőforrások mellett pedig felértékelődnek a morális és mentális erőforrásaink. Pistyur Vera, az EnterPrize zsűritagja, a Bridge Budapest ügyvezetője a beszélgetésben felhívta a figyelmet arra, hogy a vezetőnek hatalmas szerepe van a fenntarthatóságra való átállásban. „Fel kell tennünk a kérdést nekünk, vezetőknek, hogy olyan cégeket építünk-e, amilyenekben a következő generációk szívesen dolgoznának. A kutatásaink azt mutatják, hogy 10-ből 9 vezető látja a saját felelősségét a jövő alakításában, és érzi, hogy a globális kihívások helyett inkább a cége falain belül, a mikroközösségeiben tehet a legtöbbet.”
Az eseményen részt vett többek között a Generali Fenntarthatósági nagykövete, Szilágyi Áron olimpikon is.
Kapcsolódó cikkeink
Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >Tényleg a krízismenedzsment az üzleti világ legfontosabb készsége?
November közepén, egy a vállalati digitalizáció témában megtartott konferencián az…
Tovább olvasom >ESG: miért mindenki csak a nagyvállalatokról beszél?
Az ESG szempontok a fenntarthatóság kulcsfontosságú mérőeszközei. Mégis, amikor ESG-megfelelésről…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >