Egy, két, há’ négy! Idén melyik lesz a legfittebb munkahely?
Immár negyedik alkalommal indul az évben a Legfittebb Munkahely Felmérés. A labdarúgó EB és az Olimpia évében ismét arra kíváncsiak a szervezők, melyik vállalat lesz a legfittebb, ki tartja a lépést a sportolókkal. A munkavállalók sport jellegű támogatása nem pusztán a kellemes időtöltést és a fizikai egészségmegőrzést szavatolja, de egyértelmű mentálhigiénés haszonnal is jár a vállalkozásoknak.
Magyarországon a munkaadók csaknem 60 százaléka úgy látja, hogy a betegségek zömét a fokozott stressz okozza. Éppen ezért is fontos, hogy az aktív testmozgás segítségével szembeszálljunk ezzel. A dolgozók egészsége és jól-léte mind a munkavállalók, mind pedig az alkalmazottak alapvető érdeke. Jól mutatja ezt az Unilevernél alkalmazott gyakorlat is: „Egy összetett online teszt segít dolgozóinknak értékelni saját testi-lelki egészségüket, ugyanakkor meghatározza erősségeiket és a fejlesztendő területeket. A tesztek anonim összesítésével keletkező vállalati adatok átfogó képet adnak a cég állapotáról, így az erre épülő programok, aktivitások évről-évre mérhető változásokat eredményeznek. A sikert jelzi, hogy a program immár 14 telephelyünkön működik, és az Unilever számos külföldi telephelyén is bevezetésre került” – foglalta össze gyakorlatuk lényegét Dr. Koppány Szilveszter, az Unilever regionális orvostanácsadója.
A felmérés szervezői bíznak abban, hogy az ilyen munkáltatói hozzáállás egyre nagyobb teret nyer, és egyre többen vesznek részt a felmérésben. Azt, hogy a munkahelyi egészségmegőrzés nem pusztán lokálisan nagy jelentőségű, jól mutatják az Európai Munka- és Egészségbiztonsági Hivatal adatai, melyek szerint évente 146 millió munkanap veszik el a betegségek, munkabalesetek okozta hiányzás miatt. Mindezt pedig nem pusztán egy múló influenza, hanem nagymértékben a munkahelyi stressz okozza.
Felismerve ezen tényezőket az elmúlt években világszerte jelentős mértékben nőtt azon cégek száma, amelyek konkrét programokat indítottak a munkavállalóik egészségének megőrzése érdekében, 2008 és 2014 között 34%-ról, 56%-ra. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy egyre több cég ismeri fel annak a fontosságát, hogy az alkalmazottaik sokkal többet és jobbat tudnak kihozni magukból, ha testben és lélekben is ügyelnek az egészségükre. A Legfittebb Munkahely Felmérés ezt a törekvést kívánja díjazni immár negyedik alkalommal. A kezdetek óta olyan vállalatok versenyeztek a díjért, mint az HBO, a Hansgrohe Magyarország, az Unilever vagy a Hewlett Packard, de a közigazgatási szférából is számos intézmény vett részt, legutóbb például a Nemzetgazdasági Minisztérium Sportegyesülete vitte el a kategóriájában a legjobban járó díjat.
A felmérésből sok fontos visszajelzést kapnak a vállalatok is arról, mennyire elégedettek az alkalmazottak, vagy miben lenne érdemes változtatni. A múlt évi kutatásból például kiderül, hogy a résztvevő vállalatok alkalmazottainak 93%-a úgy gondolja, hogy a heti legalább kétszeri testmozgás szükséges alapfeltétele az egészséges életmódnak, éppen ezért a rekreációs tevékenységek szerves részeit képzik a mindennapjaiknak. Szintén meggyőző az aránya azoknak (80%), akik elégedettek a munkaadójuk által nyújtott támogatással. A munkaadók közel fele (49%) kombinált sportbérlettel, a még nagyobb szabadságot nyújtó Sportkártyával támogatja a munkavállalóit a rendszeres és változatos sportolásban.
Mindezek tudatában a szervező arra buzdítja a vállalatokat, kicsit és nagyot egyaránt, hogy ne üljenek a babérjaikon, hanem szálljanak ringbe a címért. Kíváncsian várjuk, hogy idén melyik lesz a legfittebb munkahely!
Az idei felmérés fontosabb időpontjai:
Nevezési időszak: 2016. június 15. – 2016. szeptember 15.
Kitöltés kezdete: 2016. június 20.
Kitöltés vége: a kitöltés kezdetétől számított 30 munkanap, de legkésőbb október 14.
Jelentkezés a Legfittebb Munkahely honlapján: http://legfittebbmunkahely.hu/
Kapcsolódó cikkeink
Akarsz egy ölelést?
Varázslatos, amikor találkozik a világ! – hangzott a Coca-Cola olimpiai szlogenje,…
Tovább olvasom >Súlyos kritika érte az olimpia kólás poharait
A párizsi olimpia szervezői az eddigi legzöldebb játékokat ígérték, de…
Tovább olvasom >A Visa adatai alapján kiderül, hogyan élénkíti a francia gazdaságot a megnövekedett fogyasztás a 2024-es párizsi olimpiai játékokon
A Visa, az olimpiai és paralimpiai játékok hivatalos fizetéstechnológiai partnere,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >