Magazin: Egy hónapra előre vásárolnak a hölgyek
Az intim higiénia piaca mennyiségben stagnál, értékben enyhén növekszik. A gazdaságos nagy csomagok a modern csatornában, a normál kiszerelések a hagyományos csatornában kelendőbbek. Az újdonságok a dinamikus, trendi hölgyek igényei szerint a természetesség, frissesség, kényelem, mobilitás elősegítése mentén jelennek meg a termékekben. A márka iránti bizalom kiemelten fontos ebben a kategóriában.
A válság alatt a női intim higiéniás termékek eladása nem csökkent. Bár más iparágak sok problémával néznek szembe, a piac szerencsére stabilan tartja magát. Azt tapasztaljuk, hogy a modern női felhasználók gondosan választják meg a a használni kívánt intim higiéniás termékeket, olyan márkákat választva, amikben megbíznak – mondja bevezetőjében Boros Anita, a P&G pr-menedzsere.
– Az erősen bizalmi kategória másik jellemzője, hogy kutatásaink szerint a fogyasztók több mint 90 százaléka saját maga intézi a termékek beszerzését, így esetünkben a fogyasztó és a vásárló személye általában megegyezik. Kivételt a nagyon fiatal, a kategóriába épp belépő kislányok jelentenek – folytatja a gondolatmenetet Kardos Ildikó, az SCA Hygiene Products Kft. marketingmenedzsere.
– Míg az intim higiénia piaca mennyiségben stagnál, bár a végfogyasztók költése emelkedik, hiszen mind a kereskedelmi, mind a gyártói márkák fogyasztói ára nő, addig az inkontinenciabetét-kategória eladásaiban több százalékpontos emelkedés várható – fűzi hozzá a kategória általános ismertetéséhez Horváth Mária, a Bella-Hungária Kft. marketing és brand managere.
Bárhol, bármikor
Mindennapi tisztálkodásunk fontos része az intim területek tisztán tartása, frissítése is.
– Bárhol, bármikor intim higiénia! X-EPIL Intimo termékeinkre mára már ez a jellemző szlogen. Forgalmunk évről évre folyamatosan nő, tehát a vásárlók szeretik, és folyamatos használóivá is váltak ezeknek a cikkeknek. Mindez arra enged következtetni, hogy a nők fontosnak tartják a megelőzést, amivel a különböző bakteriális fertőzések kialakulását csökkenthetik – mondja Varga Mariann, az Alveola Kft. termékmenedzsere.
A szakemberek megegyeznek abban, hogy a ma magyar fogyasztója és vásárlója árérzékeny – az intim kategóriában is keresi az akciókat, a jó ár-érték arányú ajánlatokat, és kipróbálja a bolthálózatok saját márkás termékeit is. Ugyanakkor fontos a márkanév nyújtotta megerősítés a minőséget illetően.
Szegmensek és sajátosságok
A kategóriában szinte egyetlen szezonális hatás figyelhető meg: a könnyű ruházat és a strandszezon beköszöntével a tavaszi–nyári szezonban a szárnyas betétek eladása enyhén csökken, míg a tamponok és a tisztasági betétek piacán ugyanilyen mértékű növekedés tapasztalható. A nyár és az utazások hatására többen keresik a praktikus úti, könnyen elcsomagolható kis és mini kiszereléseket is.
Mint a legtöbb kategóriában, ahol a Procter&Gamble jelen van, itt is igyekszik teljes körű portfóliót nyújtani a felhasználóknak Always, Always Platinum, Discreet és Naturella márkáival: egészségügyi betétek a klasszikus standardtól a modern ultra típusúig, mindegyik több méretben és éjszakai változatban is, tamponok, tisztasági betétek különböző illatokkal és formával, mint például a multiform.
– A női higiénia kategóriája sem kivétel az értékesítési csatornák és az eladott kiszerelések viszonyát tekintve. A modern értékesítési csatornákban, függetlenül attól, hogy milyen típusú egészségügyi betétről van szó (klasszikus, ultra), a legjobban a nagy csomagok fogynak. A tradicionális piacokon azonban a legjobban fogyó termékek a normál méretben csomagolt tisztasági és egészségügyi betétek – szögezi le Boros Anita.
A Libresse megfigyelése szerint a szegmensek egymáshoz viszonyított aránya évek óta nem mutat jelentős változást. Mennyiségben a legnagyobb részt a tisztasági betétek adják 47 százalékkal, majd közel egyenlő arányban következik a tampon (24%) és az egészségügyi betét (29%). Az eladások értékét tekintve, fogyasztói áron, már az egészségügyi betéteké a legnagyobb részesedés 43 százalékkal, majd a tamponok következnek (32%), végül a tisztasági betétek (25%). A menstruációs szegmens esetén (tampon, egészségügyi betét) meglehetősen erős a márka-, illetve termékhűség.
– Kutatásaink alapján az intim higiéniai termékeket általában tervezetten veszik: 46 százalékát nagybevásárlás, 32 százalékát rendszeres kisbevásárlás során; csupán 11 százalékot tesz ki az azonnali, sürgős szükség vezérelte vásárlás. A vásárlók csupán 5 százaléka várja ki a speciális ajánlatokat. Ami a fogyasztókat illeti, 49 százalékuk maximum egy havi készletet tart otthon, míg több mint harmadrészüknek (36%) ez 2-3 hónapig is kitart – sorolja az adatokat Forgách Réka, az SCA Hygiene Products Kft. trade marketing koordinátora.
A Libresse esernyőmárka, minden női higiéniás termékét – egészségügyi betéteket, tisztasági betéteket és intim törlőkendőket – ezen a néven forgalmaz az SCA Hygiene Products Kft. A szintén rendkívül változatos méret- és típusválasztékban rendelkezésre álló inkontinenciabetéteit pedig a világszinten is piacvezető Tena termékcsalád képviseli.
A Bella-Hungária Kft. termékei között korszerű és kitűnő ár-érték arányú női intim higiéniás termékek találhatóak, mint a Bella Panty tisztasági betétek és a Bella Perfecta ultravékony intimbetétek. A portfólió többi elemével együtt a patika csatornában és a kiskereskedelemben is jelen vannak.
– Megfigyeléseink szerint az éppen futó árakciók is mozgatják a piacot. A válság hatását az egy vásárlásra eső kisebb költésben, alacsonyabb kosárértékben, a normál kiszerelések népszerűségében látjuk – árnyalja az eddig felvázolt képet Horváth Mária.
Fejlesztések, újdonságok
– A női intim higiéniás termékek piaca dinamikusan változik. A P&G aktív részese az innovációk hazai bevezetésének: ilyen például az Always Platinum továbbfejlesztett változata, amely nem csupán 100 százalékos védelmet nyújt a szivárgás ellen, hanem a legújabb fejlesztéseknek köszönhetően segítenek elnyelni az intim szagokat, ezzel hozzájárulva ahhoz, hogy a felhasználó még nyugodtabban és kényelmesebben érezze magát – vezeti fel az újdonságokat Boros Anita.
A másik fejlesztés 2013-ban került a boltokba a megújult Always Ultra Sensitive termékcsalád részeként, amit egy megújított, puha pamut fedőréteggel láttak el, természetesebb érzést biztosítva a hölgyeknek. A fogyasztóik mindennapi kényelmét szolgálva pedig bevezetésre került az Always hajlékony és multiform tisztasági betét is, több méretben.
A Libresse termékskála minden szegmensben megtalálható.
– A nagyobb kiszerelések növekvő keresletére válaszul két cikket vezettünk be a Libresse Ultra termékcsoport választékába: Ultra Long 36 db-os és Natural Ultra 40 db-os csomagokat – emeli ki a kiszerelési újdonságokat Forgách Réka.
– Idén a klasszikus tv-szpot mellett a különböző online felületek kaptak kiemelt szerepet kommunikációnkban. Jelentős, mintegy 25 000 fős rajongótáborral rendelkezünk a Facebook/Illikhozzád oldalon is – hangsúlyozza Kardos Ildikó.
Instore területen másodkihelyezésekkel, virtuális promóciókkal, árakciókkal és kuponokkal készülnek az év végére.
– A Bella Perfecta ultravékony egészségügyi betét termékváltozataink arculatváltásával jelentkezünk szeptembertől. Az új kollekció fehér alapú és igen csinos csomagolást kapott. Lépésről lépésre a standard egészségügyi betéteink és tisztasági betéteink is beállnak a sorba, ugyanis ezen termékeink arculatát is a White Line-koncepció szerint frissítjük. Az új arculattal nem titkolt szándékunk, hogy új vevőket nyerjünk meg – mutatja be a minden ellátott országban bevezetendő újítást Horváth Mária.
A termékarculat-váltást instore marketingtámogatással, többek között eladáshelyi hoszteszpromóciók keretében történő mintaszórással tervezik kommunikálni és a vásárlókkal megismertetni.
Bárhol és bármikor
Az Alveola Kft. idén ünnepli 20. születésnapját. Ebből az alkalomból nagy hangsúlyt fektet az X-EPIL, mint magyar brand népszerűsítésére és az újdonságok megismertetésére.
– A piaci igények késztettek bennünket arra, hogy bővítsük az X-EPIL Intimo palettát is. Míg a tavalyi évben az X-EPIL Intimo intim törlőkendő 5 db-os változatát vezettük be – amivel egy törlőkendőnyi frissesség bármilyen kistáskában elfér –, addig az idén az X-EPIL Intimo mosakodógélből két új kiszereléssel bővült a termékpaletta – magyarázza a lépéseket Varga Mariann. – Az új kiszerelések: 400 ml-es gazdaságos és 50 ml-s mini méretű termék.
A két új termék mellett továbbra is megtalálható a termékpalettán a 250 ml-es exkluzív dobozos kiszerelésű mosakodógél is.
A három termék azonos illatú, a kamilla és a mályva kivonatnak köszönhetően tiszta, friss, kellemes érzést biztosítanak, de használatuk alkalmas zuhanyozás közbeni borotválkozáshoz is.
Az Alveola csapata jól tudja, hogy igazán jól értékesíteni egy jól leszervezett akcióban lehet, ezért termékeiket variálva változatosan promócióznak, az árengedmény, az összecsomagolás és az ajándék rácsomagolás módszereit alkalmazva.
Idén tavasszal megújult az X-EPIL weboldal, ahol fontos információkat tesznek közzé a márkával kapcsolatban.
– Egyre inkább szélesítjük a kommunikációs csatornákat is, hiszen a női portálokon kívül már a közösségi oldalakon is elérhetőek vagyunk. Júniusban kezdtük el az X-EPIL, mint magyar brand kampányunkat. Itt ugyan elsősorban az X-EPIL szőrtelenítő termékeket hirdetjük, de ez nagyon jól kiegészíti és segíti az X-EPIL Intimo termékek népszerűsítését is. Elmondhatjuk magunkról, hogy egy innovatív cég vagyunk, folyamatos tervekkel, aminek kapcsán az X-EPIL termékpaletta további bővítése várható a jövő évben – összegzi gondolatait Varga Mariann.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >