Egészségügyi címkék az ausztrál italokon
Az ausztrál szeszesitalgyártók elindították önkéntes programjukat, amelyben egészségügyi figyelmeztetésekkel címkézik fel termékeiket, vélhetően azért, hogy megelőzzék a jövőbeli kritikákat, nevezetesen, hogy hozzájárulnak a nemzeti kultúra részének számító túlzott italozáshoz.
Az országban árult alkoholos italok – bor, sör, tömény – 80 százaléka hordozza majd palackján a figyelmeztetést, amely elsődlegesen a tizenéveseket és az állapotos nőket célozza meg – mondta el Trish Worth, a szeszesitalgyártók által alapított DrinkWise Australia (Igyál Okosan Ausztrália) elnevezésű szervezet képviseletében.
A 2005-ben létrehozott csoport célja, hogy megfordítsa azt a hagyományosan jóindulatú szemléletmódot, amellyel az ausztrálok az italozást megközelítik még a kamaszok esetében is. A DrinkWise adatai szerint az átlagos ausztrál polgár 15 és fél évesen kezd el alkoholt fogyasztani, a 14 és 19 év közöttieknek pedig több mint negyede legalább havonta egyszer kockáztatja egészségét az alkohol miatt.
A feliratok három alapvető üzenete így szól: „A gyerek és az alkohol nem elegyedik”, „A legbiztonságosabb nem inni várandósan” és „Árt-e az ivásod magadnak vagy másoknak?”.
Az első néhány felcímkézett termék már a boltokban van, és továbbiak kerülnek a polcokra a következő néhány hónap folyamán. Az önkéntes lépés azt előzi meg, hogy az ausztrál kormány még az idén kötelezővé teheti a címkézést, hasonlóan 14 más ország, köztük az Egyesült Államok gyakorlatához.
Ausztrál kormányzati statisztikák szerint a veszélyes mértékben alkoholt fogyasztók aránya az 1995-ös 8,2 százalékról 2005-re, az eddigi utolsó országos egészségügyi felmérés idejére 13,4 százalékra emelkedett a lakosság körében. A növekedés mértéke a nők között még nagyobb volt – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >