Eddigi története legnagyobb akvizíciójával erősíti cseh kiskereskedelmi jelenlétét az AutoWallis
Történetének eddigi legnagyobb felvásárlásával tovább erősíti meghatározó régiós szerepét az AutoWallis, miután megállapodott a cseh piacon működő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékának megszerzéséről. A magyar tőzsde autós vállalata a cseh BMW kiskereskedelmi piaci pozíciójának erősítése mellett újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevon a portfóliójába, a diverzifikációval tovább növelve és stabilizálva eredménytermelő képességét. A tranzakció zárása versenyhatósági jóváhagyás és egyéb feltételek teljesülése esetén várhatóan idén év végéig megtörténik.
Jelentős, az idén májusban meghirdetett megújított stratégiájába illeszkedő lépéssel erősíti tovább az AutoWallis Csoport meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját: felvásárolja a cseh autópiacon működő, több szegmensben tekintélyes részesedéssel, tapasztalt menedzsmenttel és saját tulajdonú ingatlanokkal működő MILAN KRÁL GROUP-ot (MILAN KRÁL HOLDING a.s.). A holdinggal együtt összesen 6 céget tartalmazó, 5 telephelyen összesen 200 főt foglalkoztató csoport az AutoWallis eddigi történetének legnagyobb akvizíciója. A tranzakció tovább erősíti az AutoWallis jelenlétét egy olyan, a magyar piacnál általában jövedelmezőbb országban, ahol az újautó-regisztrációk száma 2023-ban meghaladta a 244 ezer darabot, amely a hazainak közel kétszerese. A tranzakció jelentőségét mutatja, hogy a MILAN KRÁL GROUP 2023-as árbevétele megközelítőleg 50 milliárd, EBITDA-ja 2,9 milliárd forintnak megfelelő cseh korona volt, az elmúlt 3 évben folyamatosan növelte értékesítését, és 6 százalék fölötti (cseh szabályok szerinti) EBITDA-margint ért el. (Az AutoWallis Csoport a 2023-as évet 366 milliárd forint árbevétel mellett 20 milliárd forintos EBITDA-val zárta). A felvásárlás végleges zárásához a cseh versenyhatóság jóváhagyása és egyéb zárási feltételek teljesülése szükséges, így arra várhatóan 2024 decemberében kerül sor. Az AutoWallisnak ez a második cseh kiskereskedelmi akvizíciója, hiszen júliusban zárta le a Stratos Auto három BMW márkakereskedésének felvásárlását, mellyel Prágában és két további cseh városban vásárolt BMW márkakereskedéseket.
A 30 éves MILAN KRÁL GROUP a dél-csehországi régió székhelyén, Ceské Budejovice városban négy márka (BMW, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz Truck, Ford) értékesítésével, szervizelésével, az Opel márkaszerviz tevékenységgel, valamint saját márkanéven futó (auto.pro.Tebe) használtautó-kereskedelemmel foglalkozik, továbbá különálló lakatos- és fényezőüzemmel is rendelkezik. A tranzakcióval az AutoWallis egyrészt erősíti a BMW-hálózatban meglévő pozícióját: kiskereskedelmi piaci részesedése 13-ról 20 százalékra növekszik Csehországban, másrészt a felvásárlással új márkákkal bővíti már eddig is impozáns kiskereskedelmi portfólióját (a Mercedes-Benz márkán belül 6 százalék feletti piaci részesedést vesz át a cseh piacon), és az így növekvő diverzifikációval tovább stabilizálva eredménytermelő képességét. A MILAN KRÁL GROUP felvásárlásának harmadik stratégiai eleme, hogy az AutoWallis új tevékenységet is akvirál: megjelenik a régiós ország nagyhaszongépjármű-piacán a Mercedes-Benz Truck márka értékesítésével és szervizelésével. Utóbbi tevékenység hosszútávú fejlődését egy jelenleg épülő, 2025-ben megnyíló, 3,1 hektáros területen, 3.400 négyzetméteres új Mercedes-Benz Truck kamion értékesítési pont és szerviz is támogatja. A megszerzett csoport integrálását, valamint zökkenőmentes működését 200 alkalmazottja és a tapasztalt menedzsment folytatódó munkája biztosítja, amellyel párhuzamosan megkezdődik az AutoWallis Csoporton belüli szinergiák feltárása.
Ormosy Gábor, az AutoWallis Csoport vezérigazgatója a felvásárlás kapcsán elmondta: a tranzakció egy jelentős lépés és jól illeszkedik a tavasszal megújított stratégiai céljaikhoz, amelyek alapján a 2024 nyarán történt cseh kiskereskedelmi piacra lépést követően a Csoport tovább erősíti a pozícióját az országban, diverzifikálja tevékenységét, valamint növeli a már jelenleg is többségében nemzetközi piacokról származó külföldi árbevételét. A vezérigazgató hangsúlyozta: eredménytermelő képességüket, így a részvényesi értéket nemcsak a piacszerzés, hanem a csoporton belüli szinergiák, a mérethatékonyság kihasználásával is tovább tudják növelni. Kiemelte, hogy kiskereskedelmi növekedési tervük fontos eleme a külföldi terjeszkedés, ezen belül pedig a csehországi prémium szegmensben történő bővülés, amit a mostani felvásárlás is támogat a BMW és most már a Mercedes-Benz márkával is. Az AutoWallis Csoport tavasszal közzétett, frissített stratégiája alapján 2028-ban a vállalat újgépjármű-értékesítése meghaladhatja a 100 ezer darabot, árbevétele a 750 milliárd, míg EBITDA-nyeresége a 40 milliárd forintot, utóbbi két mutató esetében megduplázva ezzel a 2023-as eredményeket.
Kapcsolódó cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Megveszi a Wonder a Grubhubot
650 millió dollárért vásárolja meg a Wonder a Grubhubot a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Globális befektető csatlakozik a PortfoLion lengyel befektetéséhez
8,5 millió eurós befektetési kört zárt a PortfoLion Capital Partners…
Tovább olvasom >Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >