Düsseldorfi ProWein, borászok világtalálkozója március végén – rekord számú kiállítóval és látogatóval

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 05. 11:06

Az élénk üzletmenet fenntarthatóságára fókuszáltak a düsseldorfi ProWein bor szakvásár kiállítói és látogatói idén március végén. A kísérő konferenciák és kóstolók olyan szakmai témák megvitatását ösztönözték, mint a csomagolási design, a borok hitelessége és a termőhelyek egyre fontosabb szerepe a marketingben.

– Nagy közönségsikert aratott a központi kóstoló zóna, ahol a látogatók több mint ezer féle fehér és vörösborral ismerkedhettek meg közvetlenül – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. – A kínálatot egyrészt a hagyományos és modern trendek összehasonlítása szempontjából rendszerezték. Másrészt arra mutattak be kézzel fogható, illetve megízlelhető példákat, hogy a korszerű borászat milyen mértékben befolyásolja a bor stílusát.

Hozzátette: a látogatók 80 százaléka élt az egyedülálló kóstolási kínálat lehetőségével, hogy támpontot kapjon a vásáron való tájékozódáshoz. Mindez rekord számú, 38 ezer látogatónál.

Szintén csúcsot döntött a kiállítók száma. A tavalyinál 200-zal több, összesen 3600 kiállító 50 országból bérelt helyet a ProWein három napjára.

Tizennyolc magyar bortermelő vállalat is kiállított a világ egyik legnagyobb borüzleti rendezvényén. Többek között a Bock Borászat, Egri Korona Borház, Gróf Dégenfeld, Pannonhalmi Borház, Törley Pezsgőpincészet és Tokaj Kereskedőház. A 135 négyzetméteres közösségi magyar stand az Agrármarketing Centrum támogatásával jött létre. Néhány borászat pedig kereskedelmi partnere standján vett részt a ProWein-on.

Farkas Erzsébet, a Tokaj Kereskedőház exportmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy a ProWein kiemelkedően fontos szakvásár számukra. „Hollandiától Skandináviáig, Lengyelországtól Brazíliáig számos fontos érdeklődővel tudtunk itt találkozni”- hangsúlyozta Farkas Erzsébet.

A 269 hektáron gazdálkodó családi borászat, az Egri Korona Borház munkatársa, Rácz Kinga szintén pozitívan nyilatkozott a ProWein-ról. „Ezen a kiállításon nemcsak a hagyományos egri borok iránt, hanem az újdonságnak számító boraink iránt is nagy volt az érdeklődés.”

A hagyományokhoz híven, az égetett szeszesitalok gyártói ezúttal is bemutatkoztak kínálatukkal, „vásár a vásárban”mottóval. A nagy márkák gyártói mellett kevésbé ismert és regionális vállalkozásokkal, összesen 300 kiállítóval ismerkedhettek meg az érdeklődők.

A piac fejlesztését szokatlanul nagyszámú, több mint 200 kísérő rendezvény biztosította a szakemberek számára. Ezzel kapcsolatban Máté Szilvia rámutatott: – Nagyszerű alkalmat nyújtott, hogy a Rajna-parti vásárváros a borok és égetett szeszesitalok nemzetközi kínálatát professzionális légkörben mutatta be, így az ágazat világtalálkozójának is nevezhetjük a ProWeint.

A kísérő programban nagy érdeklődés kísérte „a bor legjobb barátai” című bemutatót: 30 cég olyan ínyencségeket prezentált, amelyek fokozzák a bor, illetve az égetett szeszesitalok élvezetét. Kiskereskedők és vendéglátások olyan impulzusokat kaptak ott, amelyekkel vonzóbbá tehetik italválasztékukat.

Máté Szilvia a piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza: „A fogyasztók ízlése az elegáns borok felé kezd fordulni. Egyre inkább olyan borokat keresnek a vásárlók, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”

Kapcsolódó cikkeink