Drágult a kimért virsli, mégis nőtt iránta a kereslet

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 12. 16. 08:00

Az év végi ünnepi szezon egyik slágertermékéből, virsliből 27 ezer tonnánál többet adnak el a kiskereskedelemben egy év alatt. Értékben a bolti forgalom meghaladta a 24 milliárd forintot 2007. szeptember–2008. augusztusban. Mennyiségben az eladások stagnálását, értékben 1 százalékos emelkedését regisztrálta a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe az előző hasonló időszakhoz képest.Figyelemre méltó, hogy a húskészítmények trendjétől eltérően, a kimért virsliből emelkedtek az eladások, önkiszolgálásban pedig csökkentek.
A tendencia ellenére az eladott mennyiségből még mindig 73 százalék jut önkiszolgálásra, és 27 a kimértre.
A kereskedelmi márkák térnyerése folytatódott. 2007. szeptember–2008. augusztusban a mennyiségi forgalom 38 (+4 százalékpont), értékben pedig 27 százaléka (+3) jut a láncok saját márkáira.
A kereskedelmi márkák előretörése együtt jár azzal, hogy koncentrálódik az eladás. A hipermarket részaránya mennyiségben is, értékben is 36 százalékot ért el 2007. szeptember–2008. augusztusban, ahogyan egy évvel korábban is. A 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója mennyiségben 36-ról 38 százalékra emelkedett, ez a 400 négyzetméteres és kisebb hagyományos üzletek rovására történt.
Ami az árakat illeti: annak ellenére növekszik a kereslet a kimért virsli iránt, hogy átlagos fogyasztói ára 7 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, szemben az önkiszolgáló 2 százalékos drágulásával.
Egy kilogramm kimért virsli idén július–augusztusban átlagosan 805 forintba került. Önkiszolgálásban az átlagár 986 forint/kilogramm.

Virsli átlagos fogyasztói árának alakulása, forint/kilogramm
Kiszerelés 2006. júl.–aug. 2007. júl.–aug. 2008. júl.–aug.
Kimért 702 754 805
Önkiszolgáló 946 966 986
Forrás: Nielsen


Kapcsolódó cikkeink