Drágább a dobozos, mégis egyre népszerűbb
Tovább emelkedett a sör kiskereskedelmi forgalma. Mennyiségben 6, értékben 10 százalékkal bővült a bolti eladás tavaly, az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat a 2006. július–2007. júniusi adatok alapján. A dobozos sör iránti kereslet megint növekszik, magasabb átlagára ellenére. A mennyiségi eladásokból a fémdobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 54-ről 57 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 44 százalékról 39-re csökkent. (A maradék műanyag palackra, illetve egyéb kiszerelésre jut.)
Egy liter üveges sör átlagosan 266 forintba került decemberben, szemben az egy évvel korábbi 258 forinttal.
A dobozos sör drágább, mivel egy liter átlagos fogyasztói ára 286 forint a legutóbbi decemberi adatok szerint, míg előtte egy évvel 277 forint volt.
A kereskedelmi márkák részaránya a sör mennyiségi eladásaiból decemberben 21, egy és két évvel előtte pedig egyaránt 18 százalék.
A kereskedelmi márkák erősödése csak részben jár együtt a modern bolttípusok térnyerésével. A sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 19-ről 21 százalékra emelkedett egyik évről a másikra. Viszont a 401–2500 négyzetméteres bolttípusé 28-ról 27-re csökkent. A második legnagyobb fontossággal bíró 50 nm alatti üzletek súlya 23-ról 21 százalékra csökkent. A kisebb üzletek közül a garázsdiszkont tudta 3 százalékos mutatóját 4-re növelni.
A kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a félliteres fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 56 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 36 százalékot visz el a félliteres üveges, amelynél csökkenést regisztrált a Nielsen.
Színesíti a sörkínálatot az alkoholmentes, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka jut. Ez az arány változatlan az utóbbi két évben.
A sör fogyasztói átlagárának alakulása a kiskereskedelemben. Forint/liter
Szegmens 2005. XII. 2006. XII. 2007. XII.
Fémdobozos 271 277 286
Üveges 246 258 266
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >