Disznótoros a Bodor Majorban: „Magyar Termék” partnertalálkozó
Az elkövetkezendő időszak fő jelszava és irányvonala az innováció. Az ország vezetése és az EU is abban látja Európa, ezen belül Magyarország kitörési lehetőségét, ha ezen a területen jelentős javulás következik be. A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. a maga részéről úgy járul ehhez hozzá, hogy védjegyhasználóit kapcsolatfelvételre, beszélgetésre, gondolat- és ötletmegosztásra ösztönzi. Az eddigi konferenciák elsősorban aktuális szakmai információk közvetítésére koncentráltak. Ezúttal, egyfajta innovációként kötetlen hangvételű partnertalálkozó megszervezésére került sor.
Az esemény tematikája a magyar disznóvágás hagyományaira épült szórakoztató csapatjátékokkal kiegészítve. Elsődleges cél volt, hogy a vendégek maximálisan jól érezzék magukat úgy, hogy közben hasznos üzleti kapcsolatok születhessenek. Talán nem mindenki tudja, hogy a védjegyhasználat szektorsemleges, tehát nemcsak élelmiszerek, hanem szolgáltatások és non-food termékek is viselik a logókat. Így a program tökéletes választásnak bizonyult, hiszen valamennyi szektort részvételre ösztönözte.
A rövid szakmai program során Kecskeméti Attila, ügyvezető tartott évértékelő beszédet. Elhangzott, hogy a 2014-es év ígéretes indulása után a nyári időszakra a stagnálás volt a jellemző, melyet az élelmiszergyártó cégeket érintő 1169/2011/EU jelölési rendelet bizonytalanságai okoztak. Miután szeptemberre a rendelet egyes részei tisztázódtak, a non-food pályázatok mellett, októbertől ismét jelentős számban érkeztek élelmiszer termékekre vonatkozó nevezések is. Elmondható, hogy mostanra csaknem 140 védjegyhasználó 3200 terméke viseli a védjegyek valamelyikét, ami ugyan elmarad a tervektől, mégis a bontakozó tendenciák okot adnak a bizakodásra. A cég életében lényeges változás, hogy Gyaraky Zoltán szeptember óta vállalati kapcsolatok vezetőként erősíti a csapatot. Arra számítanak, hogy a még hezitáló élelmiszeres cégeket az ő szakmai tudásával és elismertségével csatlakozásra lehet bírni. Az ügyvezető kiemelte, hogy a növekvő vásárlóerő által generált többletköltést minél nagyobb hányadban az itthon előállított termékek irányába kell terelni, melyhez a teljes ellátási lánc valamennyi szereplőjének együttműködése szükséges. Véleménye szerint ez a záloga a fenntartható gazdasági fejlődés elindulásának.
A szakmai rész második felében a Nébih tartott tájékoztatást – tekintve, hogy a védjegyhasználók 3/4 –e élelmiszeripari cég – a 1169/2011/EU rendelettel kapcsolatos aktualitásokról, kiemelve a védjegyhasználat miatt szükségessé váló módosításokat.
A nap hátralévő részében a szórakozásé volt a főszerep: a kolbásztöltő és kenyérsütő verseny után, vidám puszta olimpia játékok keretében mérték össze tudásukat a csapatok. Levezetéskén érdekes csikósbemutatót tekinthettek meg a vendégek, majd Csézy gondoskodott a jó hangulatról. Svédasztalos disznótoros ebéd zárta a mulatságot, ahol a saját készítésű kolbászok és kenyerek is kisütésre kerültek, a legízesebb kolbász készítőjét pedig Magyarország tortájával díjazták.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >