Csökkenthetik a női higiéniai termékek áfáját Németországban
Csökkenthetik a női higiéniai termékek után fizetendő általános forgalmi adót (áfa) Németországban, erről csütörtökön fogadott el javaslatot a szövetségi parlament (Bundestag).
A menstruációval kapcsolatos termékek (Menstruationsprodukte) áfájának 19 százalékról 7 százalékra csökkentéséről és egyéb adózási változtatásokról rendelkező jogszabályt még a törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarájának, a Bundesratnak is el kell fogadnia, hogy érvénybe léphessen.
A női higiéniai termékek átsorolását a kedvezményes áfakulcs alá tartozó termékek körébe eredetileg a Baloldal (die Linke) nevű ellenzéki párt kezdeményezte. Indítványukban kiemelték, hogy a jövedelemtől független adónemek társadalmilag igazságtalanok. Minél kisebb a jövedelem, annál nagyobb terhet jelentenek az ilyen adók, és ez az igazságtalanság a nőket többszörösen sújtja, mert eleve átlagosan 21 százalékkal kevesebbet keresnek, mint a férfiak. Az pedig „különösen nyilvánvaló igazságtalanság”, hogy a menstruációs termékek nem a kedvezményes áfakulcs alá tartoznak – írták.
Az átsorolást civilek is sürgették, az úgynevezett tamponadó – vagyis a női higiéniai termékek 19 százalékos áfája – ellen online petíciót indítottak „A havi ciklus nem luxus” címmel, amelyhez több tízezren csatlakoztak.
A kormánypártok ugyan elutasították a Baloldal indítványát, de a kezdeményezést átvették, és az ügyet végül a kormány által összeállított úgynevezett éves adótörvényben rendezték, amely az adórendszer következő évi változtatásait foglalja össze. A jogszabály több tucat kisebb reformot irányoz elő, tartalmaz a többi között kedvezményeket az elektromos vagy hibrid meghajtású autók és a szolgálati járműként szolgáló kerékpárok használatával, és rendelkezik arról is, hogy a 19 százalékos áfakulcs alól a 7 százalékos kulcs alá kerülnek az elektronikus formátumú könyvek és időszaki kiadványok, újságok, magazinok, folyóiratok.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >