Csökkent az élelmiszer-forgalom
A KSH szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2007 első négy hónapjában 1777 milliárd forint értékű árut forgalmaztak. A kiskereskedelmi eladások 51,1 százalékát az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 18,3 százalékát a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-, 11,1 százalékát a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikk-kiskereskedelmi üzletekben bonyolították, a többi szakágazat részesedése 19,5 százalék volt. Áprilisban a kiskereskedelmi üzletek forgalma elérte az 500 milliárd forintot.
Tovább csökkent az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma, a 2007. áprilisi értékesítés volumene 0,8 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjának szintjétől. Míg az eladások jelentős részét (91 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hipermarketek, szupermarketek, vegyesboltok) forgalma csak kismértékben (0,3 százalékkal) mérséklődött, addig az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek eladásai ennél jelentősebben mértékben (5,9 százalékkal) csökkentek. Áprilisban a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának volumene közel azonos szintet ért el, mint egy hónappal korábban.
Folytatódott a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalmának visszaesése, az eladások 3,8 százalékkal elmaradtak az előző év azonos időszakának szintjétől. Áprilisban már csak a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletek tudták eladásaikat növelni. Az Eurostat gyorsbecslése szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene 2007 áprilisában az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 2,7 százalékkal, az eurózóna országaiban 1,6 százalékkal nőtt az előző év azonos hónapjához képest a naptárhatástól megtisztított adatok alapján.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >