Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban márciusban
Jelentősen csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban márciusban a koronavírus-járvány terjedése miatt.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) csütörtökön közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 5,6 százalékkal, nominális értéken pedig 5,7 százalékkal csökkent márciusban az előző hónaphoz képest.
2007 januárja óta nem mértek havi összevetésben ilyen erős visszaesést mint most márciusban. Elemzők még ennél is rosszabb adatot vártak, arra számítottak, hogy az árhatások kiszűrésével, azaz reálértéken, 7,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom a februárban mért 0,8 százalékos növekedés után.
Éves összevetésben az árhatások kiszűrésével, 2,8 százalékkal, nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – pedig 1,5 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők reálértéken 1,5 százalékos emelkedést vártak az előző havi 6,5 százalékos növekedés után.
Idén és tavaly is 26 napon voltak nyitva az üzletek márciusban.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az első negyedévben reálértéken 2,0 százalékkal, nominális értéken pedig 3,0 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Peter Altmaier német gazdasági miniszter arra figyelmeztetett, hogy a járvány a második világháború óta nem látott válságba taszíthatja Németország gazdaságát.
A szövetségi kormány új, szerdán bemutatott előrejelzése szerint a hazai össztermék (GDP) idén 6,3 százalékkal csökkenhet, jövőre viszont már 5,2 százalékos növekedés következhet, és a gazdaság 2022 elejére érheti el a koronavírus-világjárvány előtti szintet.
A mélypont a második negyedévben lehet, a német gazdaság teljesítménye az április-júniusi időszakban 11 százalékkal maradhat el az egy évvel korábbitól. A harmadik negyedévtől egészen a vizsgált időszak végéig, 2021 utolsó negyedévéig mérsékelt ütemű, de folyamatos növekedés várható.
Azonban mindennek az a feltétele, hogy fokozatosan tovább kell lazítani a járvány miatt elrendelt korlátozásokat, és sikerüljön megakadályozni a fertőzöttek számának újabb meredek és ellenőrizetlen növekedését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >