Csökkenő Cseh kiskereskedelmi adatok

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 07. 00:00

Tovább csökkent februárban a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, de már kisebb mértékben, mint januárban – jelentette a cseh statisztikai hivatal kedden.

A februári – éves szinten 2,1 százalékos – visszaesést elsősorban a nem élelmiszer jellegű termékek és az üzemanyagok iránti gyengébb kereslet idézte elő. Ugyanakkor 16 hónap után első ízben emelkedett a gépjárműeladás. A helyzet januárhoz viszonyítva némileg javult, mert az év első hónapjában az éves szintű visszaesés a kiskereskedelemben 4,7 százalékos volt. Piaci elemzők szerint a folytatódó keresletcsökkenés figyelemre méltó, mert annak ellenére következett be, hogy az év elején nagymértékű kiárusítás folyt, aminek következtében számos termék az eredetinél jóval alacsonyabb áron került a fogyasztókhoz.
„Általában véve elmondható, hogy a februári kiskereskedelem csökkenése alacsonyabb a vártnál. A helyzet azonban továbbra sem jó, s annak bizonyítéka, hogy a cseh háztartások fogyasztása alacsony maradt” – nyilatkozta a közzétett adatokkal kapcsolatban Michal Brozka, a Raiffeisenbank elemzője. „A februári adatok azt mutatják, hogy a kiskereskedelemben késik a kereslet élénkülése. Ez nem jó kilátás az üzletek számára. A fogyasztók továbbra is érzik a gazdasági válságot és óvatosak” – vélekedett Miroslav Frayer, a Komercní Banka elemzője – írja a Magyar Nemzet Online, az MTI nyomán.

Kapcsolódó cikkeink