Csepelen hasznosítják újra a Nespresso kapszuláit
Világszerte 500 millió svájci frank befektetéssel létrejött „The Positive Cup” fenntarthatósági stratégiája részeként a Nespresso immár Magyarországon is jelentős kapszula újrahasznosítási programról számolhat be. Az Andrássy úti és az Allee-beli Nespresso üzletekben begyűjtött, használt kapszulákat, az Inter-Metal Recycling Kft.csepeli üzemében dolgozzák fel.A folyamat végén tiszta alumínium nyerhető ki, a kávét hőerőművekben villamosenergia termelésre hasznosítják, a gyűjtőtasakokból pedig hólapát készül.A Nespresso immár 20 éve elkötelezetten dolgozik azon, hogy a közös értékteremtés mellett a fenntarthatóságot is konkrét intézkedések és eredmények révén biztosítsa az értéklánc egészében. A kávébeszerzés, az alumínium újrahasznosítása és az ökológiai lábnyom csökkentése tekintetében mindhárom, 2013-ra vonatkozó 2009-es kötelezettségvállalását túlteljesítette, a 2020-ig célokat kitűző „The PositiveCup” fenntarthatósági programjával pedig még tovább lép.
A Nespresso alumíniumkapszulái tökéletesen gondoskodnak Grand Cru kávék frissességének és aromájának megőrzéséről, az alumínium emellett olyan anyag, amely korlátlan alkalommal újrahasznosítható anélkül, hogy tulajdonságaiból veszítene. Az eredeti alumínium alapanyagot 100 százalékban fenntartható forrásból szerzik be az Aluminium Stewardship Initiative szabványnak megfelelően, melyet az IUCN (Természetvédelmi Világszövetség) által vezetett program keretében dolgoznak ki. A kávéőrleményt is számtalan módon lehet újrahasznosítani. Használható például természetes trágyaként a mezőgazdaságban, vagy energiaforrásként elektromosság előállításához vagy háztartási fűtéshez.
A magyar vásárlók az Andrássy úti és az Allee-beli üzletekben található gyűjtőpontokon, gyűjtőtasakokban adhatják le a használt kapszulákat, amelyek ezt követően a csepeli Inter-Metal Recycling Kft. újrahasznosító üzemébe kerülnek. A kapszulákat 3-4 hétig szárítják, majd a Nespresso által telepített feldolgozó gépsor segítségével szétválasztják az alumíniumot és a kávézaccot. A folyamat végén tiszta alumínium nyerhető ki, a kávét hőerőművekben villamosenergia termelésre hasznosítják, a gyűjtőtasakokból pedig hólapát készül, ahogy ebben a filmben is látható. Nespresso mára, a világszerte értékesített kapszulák újrahasznosítási kapacitását 80% fölé emelte, amelyet öt éven belül 100%-ra kívánnak növelni.Jelenleg 34 országban létezik kapszula újrahasznosítási program. Egyes Nespresso Pixie gépek oldalpanelei már a kapszulákból újrahasznosított aluminium alapanyagból készülnek. Magyarországon 2012 óta gyűjtik vissza a használt kapszulákat, a magyarországi vállalat munkatársai azon dolgoznak, hogy folyamatosan növeljék a gyűjtőpontok számát a nyugat-európai mintákat követve akár szelektív gyűjtőhelyek melletti kapszula gyűjtőpontok, vagy viszonteladói gyűjtőpontok létrehozásával.
Miért fontos a Nespressonak a fenntarthatóság?
A világ zöldkávétermésének csupán 1-2 százaléka felel meg a Nespresso szigorú minőségi és aromaprofil elvárásainknak. Leginkább azáltal biztosíthatják az ellátást e ritka zöldkávékból, ha gondoskodnak a termőterületek megóvásáról, mivel a fenntarthatóbb gazdálkodás révén egyenletesebb minőség érhető el hosszú távon, valamint fenntarthatóbb és magasabb jövedelem biztosítható a kávétermesztők számára.
A Nespresso célja, hogy a legjobb minőségű és legfenntarthatóbb márka legyen a kapszulás kávék piacán. Ezt a célkitűzést hivatott szolgálni az Ecolaboration program folytatásaként életre hívott, 2020-ig The Positive Cup fenntarthatósági stratégia, amely magában foglalja a kávébeszerzés, az alumínium- és kapszula-újrahasznosítás, valamint az éghajlatváltozás kérdéseinek megoldására irányuló lépéseket. A programra elkülönített 500 millió svájci frank keretösszegen belül300 millió frankból finanszírozzák a kávéhoz kapcsolódó projekteket,150 milliótújrahasznosítási kezdeményezésekre fordítanak, és 50 milliót költenek erdőgazdálkodásra, illetve 10 millió fa elültetését, hogy értékláncuk 100 százalékban széndioxid-hatékonyan működhessen.
2003-ban a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program nevű, egyedülálló beszerzési modellje révén kezdték el beágyazni értékláncba a fenntarthatóságot. Ezt követően 2009-ben vállalkozásuk minden tevékenységébe integrálták a fenntarthatóság szemléletét. A program támogatja a farmerek életkörülményeinek javulását, csökkenti a kávétermesztés környezetterhelését, és növeli a farmok termelési hatékonyságát. A Nespresso kávéinak ma már több mint 80%-a AAA farmokról származik, amiért 63.000 kávétermesztő kap prémium feláratés 2009 óta 20%-kal csökkentették az egy csésze Nespresso kávéra jutó széndioxid kibocsátást. AAA SustainableQuality™ Program részeként az egyik legfontosabb prioritás, hogy újszerű megoldások révén lehetőségeket találjanak a kávétermesztők jólétének növelésére. Ezért indították nyugdíj-előtakarékossági programjukat a kolumbiai Caldasban az AAA Programban részt vevő kávétermesztők részére a kolumbiai Munkaügyi Minisztérium, az Aguadas Kávétermelő Szövetkezet, az Expocafé nevű kávébeszállító és a Fairtrade International közreműködésével. Emellett pénzügyi képzéseket is szerveztek Guatemalában, hogy fejlesszék az ott élő kávétermesztők üzleti és pénzügyi felkészültségét, ezzel is gondoskodva vállalkozásuk nyereséges működéséről. A AAA Programban részt vevő farmokon a szociális körülmények 22,6 százalékkal, a környezeti körülmények 52 százalékkal, a gazdasági viszonyok pedig 41 százalékkal jobbak, mint a nem AAA farmokon. Az AAA farmok nettó árbevétele 46 százalékkal volt magasabb, mint a programhoz nem tartozó farmoké.
A Quantis, a világ egyik vezető életciklus-felmérési (LCA) tanácsadó cége rendszeres felméréseket végez a Nespressónál, hogy értékláncunk egészében megállapítsa a szénkibocsátás csökkentése terén elért haladást. Egyik felmérésük kimutatta, hogy a vállalat három év alatt 20,7 százalékkal csökkentette az egy csésze Nespresso kávéra eső szénkibocsátást.
Milyen szervezetekkel működik együtt a Nespresso?
A Nespresso válogatott partnereinek sorában megtalálható az Esőerdő Szövetség, a Fairtrade International, a TechnoServe, a Pur Projet, az IUCN és George Clooney is; velük közösenújszerű és eredményes programokat vezetnek be, amelyek az egész értékláncban pozitív változásokat hoznak.
Amennyiben meg szeretné kóstolni a Nespresso kávéit, a szerkesztőségben két hónapos tesztelésre teszt gépet tudunk biztosítani egy kóstoló csomaggal. Kérjük, jelezze igénylését felénk.
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >RTD kávét dobott piacra a Nespresso az Egyesült Államokban
A limitált kiadású itallal a márka az RTD-italok iránti növekvő…
Tovább olvasom >Mézalapú termékcsaládot dobott piacra a Nespresso az Egyesült Államokban
A Nespresso USA piacra dobta a Nespresso Bloom mézalapú termékcsaládot.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >