Csapda, avagy a német vendéglátós is ember

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2012. 12. 18. 11:05

Egy magán tv-csatorna stábja tesztelte Németország vendéglőseit. A stáb egyik tagja mindössze három villával evett a rendelt lasagne-ból, de két műanyag fogpiszkálót az ételbe rejtett. Fizetett és gyorsan távozott. Kollégája ekkor lépett az étterembe, és nagy éhségére és kevés idejére hivatkozva kérte a pincér ajánlatát. Éppen most készült el a lasagne – hangzott a várt válasz. Nem nehéz kitalálni, hogy a második vendég felfedezte a fogpiszkálókat a tésztában, és rákérdezett, ez vajon mit jelenthet. Az udvariatlan válasz tovább rontotta az amúgy sem rózsás helyzetet. A tesztelt éttermek nyolcvan százalékában újratálalták a már megkóstolt fogást, leggyakrabban tésztát, húsgombócot és gulyást.

Ugyanezt tapasztalta a stáb a cateringeseknél is: az előző partiról megmaradt szendvicseket, hideg tálakat hűtőbe rakták, majd másnap ugyanazt szolgálták fel.

Bár a tesztről készült filmet sugározta a tv-csatorna, az adásnak semmilyen visszhangja nem volt: a nézők nem írtak olvasói levelet, egyetlen érintett vendéglátós vagy a szakma funkcionáriusa sem tartotta fontosnak, hogy a látottakra reagáljon.
Az elvégzett teszt alapján több kérdés is jogosan merül fel: a vendéglátósokhoz hasonlóan a szakmai szövetségek sem hallatták a szavukat, mi az oka, hogy ők sem foglaltak állást? A filmben bemutatott éttermek könnyen felismerhetők, mégsem panaszkodott senki az üzlet jó hírnevének megsértése miatt. A német közvélemény értetlenül áll a tény előtt, hogy a vendéglátóhelyeket rendszeresen ellenőrzik a különböző hatóságok, felügyeleti szervek, mégis ilyen visszásságok történnek. Az ilyen és ehhez hasonló esetek tovább ronthatják a vendéglátás ott sem rózsás helyzetét.

Kapcsolódó cikkeink