Csaknem 170 milliárd forintot költött fenntarthatóságra a Nespresso 6 év alatt
A Nespresso 2014 óta 500 millió svájci frankot, vagyis megközelítőleg 170 milliárd forintot költött arra, hogy a fenntarthatósági céljait teljesítse – közölte a vállalat az MTI-vel csütörtökön.
Az intézkedések közül kiemelték a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését. A fennmaradó kibocsátási hányadot faültetéssel ellensúlyozzák, ennek megfelelően tavaly 4,5 millió fát ültetett a vállalat a kávétermő területeken. Hozzátették, hogy a nyersanyagok 95 százalékát fenntartható gazdálkodásokból szerzik be, ezen felül növelik a biogáz felhasználását, illetve az újrahasznosított anyagok arányát a kávégépekben, kávékapszulákban.
A Nespresso azt ígéri, hogy megháromszorozza a faültetéseit a kávétermelő országokban, többek közt Kolumbiában, Guatemalában, Etiópiában és Costa Ricában. 2022-re a vállalat kávéi teljesen karbonsemlegesek lesznek, a fenntarthatóságot pedig a teljes termelési lánca kiterjesztik – olvasható a közleményben.
Az 1986-ban alapított Nespresso a svájci központú Nestlé márkája. A nemzetközi élelmiszeripari vállalat a kávén kívül többek között édességeket, állateledeleket, ásványvizet, konyhai és vendéglátóipari termékeket is forgalmaz.
Magyarországon a szerencsi üzem készít Nespresso-termékeket. A Nestlé ezen kívül még két gyárat működtet Magyarországon. Belföldi leányvállalatuk csaknem 150 milliárd forintos forgalommal zárt tavaly, ennek kétharmada export árbevétel volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >