COOP: megerősített piaci pozíció
A COOP üzletlánc a nehezedő gazdasági környezet ellenére is sikeres tudott maradni, hisz következetesen valósította meg a középtávú üzleti stratégiájában meghatározott célkitűzéseit, beindított fejlesztéseit, melynek köszönhetően megőrizte versenyképességét. Sőt a tavalyi évben a COOP Gazdasági Csoport, a hálózatába integrált közel 200 bolttal tovább erősítette piaci pozícióját. A tavalyi évről, valamint az idei év lehetőségeiről Murányi Lászlóval, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
– Milyen eredményekkel zárta a COOP a 2012-es üzleti évet?
– A 2012-es év a gazdaság egyetlen szereplője számára sem volt könnyű, de megítélésem szerint a COOP ennek ellenére is sikeres tudott maradni. Az előirányzott terveinket sikerült túlteljesítenünk, az árbevételünk az inflációnak megfelelő 4-4,5 százalékkal nőtt a bázishoz képest. A forgalmi szint növekedése mellett a piaci pozíciónkat erősíteni is tudtuk azáltal, hogy a COOP Gazdasági Csoport a gazdaság kihívásaira reagálva az előremenekülést választotta. Újragondoltuk üzleti stratégiánkat, és jelentős fejlesztéseket indítottunk be, mint például a boltmegújítási, az integrált informatikai és a törzsvásárlói programunk. A tavalyi évben elnyert díjak megerősítenek bennünket abban, hogy jó úton haladunk.A boltmegújítási programunk a 2012. év végére lezárult, az üzletek az új alapokra helyezett boltbesorolásnak köszönhetően már magasabb szolgáltatási színvonallal, az új arculatnak megfelelő kialakítással várják a vásárlókat. Az integrált informatikai programunk is tovább folytatódik, egyre több franchise-tulajdonos üzlete csatlakozik a rendszerhez, hiszen látják annak kézzelfogható előnyeit. Mára a teljes forgalom 60 százaléka bonyolódik az integrált informatikai rendszer keretei között. A törzsvásárlói programunk fejlesztése is a tervek szerint halad, reményeink szerint 2013. év végére elérjük az egymillió főt. Egy önálló informatikai rendszer fejlesztéséről is döntöttünk annak érdekében, hogy bővíthessük a törzsvásárlói szolgáltatásokat. Emellett 2012 utolsó negyedévében két cégcsoport is csatlakozott a COOP franchise-rendszeréhez, a Pólus COOP Kereskedelmi és Ipari Zrt. és a Piliscsoport Kereskedelmi Kft., valamint szerződést írtunk alá 62 Match és Profi bolt átvételéről.
– Ezek közül mit tart a legnagyobb eredménynek?
– Egyértelműen az utóbbit: a két nagy cégcsoport csatlakozását, valamint a több mint 60 Match és Profi bolt hálózatunkba történő integrálását. Közel 200 üzlet került a COOP-hoz és 2500 munkatárssal bővült az alkalmazotti kör. Őket a jogfolytonosság jegyében foglalkoztatjuk tovább, megőrizve a munkahelyeket. Emellett piaci pozíciónk és versenyképességünk is erősödött, azonban az integráció hatásainak pontos számszerűsítésére a májusban tartandó közgyűlésünkön kerül majd sor. Az idei év első negyedévének végéig minden új boltot sikerült átvennünk, a lánc külső-belső sztenderdjeihez igazodó átalakítási munkák már megkezdődtek és várhatóan az év közepéig befejeződnek.
– Mi a COOP sikerének titka?
– Munkánkat a már említett középtávú stratégia határozza meg. Ezt a tulajdonosokkal megvitattuk, elfogadtuk, és e szerint dolgozunk. Hisszük, hogy a gazdaság kihívásaira csak előremutató fejlesztésekkel válaszolhatunk. Nagy eredménynek tartom, hogy beindított programjaink megvalósítása nem fékeződött le, és az előre meghatározott ütemtervek szerint haladnak. Meg kell még említenem, hogy a sikerekhez egy összetartó, jó kollektíva is kell, ami abszolút mértékben igaz a COOP munkatársaira, a tulajdonosoktól a felsővezetőkön át a bolti munkatársakig. Nélkülük nem lennénk ilyen sikeresek és nem tudnánk biztosítani a hálózatunkra jellemző vevőközpontú működést.
– Milyen várakozásokkal tekintenek a 2013-as év elé?
– A gazdasági környezet az utóbbi években igen kedvezőtlenül alakult, és az előrejelzések is azt mutatják, hogy jelentős GDP-növekedéssel és reálbér-emelkedéssel nem számolhatunk, vagyis számottevő fogyasztás-bővüléssel sem. A COOP Gazdasági Csoport forgalmát illetően számításaink szerint a 3-4 százalékos infláció – változatlan bázison számolva – emelkedést jelenthet. A tavalyi év hálózatcsatlakozásainak és boltvásárlásainak hatása idén már teljes mértékben megmutatkozhat a bevételben, amely így várakozásaink szerint 590 milliárd forint körül alakul. Természetesen folytatjuk a beindított fejlesztéseinket és a hálózatunkba integrált boltok átalakítását, valamint zöldmezős beruházásokat is tervezünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >