Létezik-e kintlévőségek nélküli vállalat?

Szerző: jungandrea Dátum: 2017. 11. 15. 10:49

Minden pénzügyi vezető számára ismerős problémát jelent a lejárt számlák kezelése. Létezik-e egyáltalán kintlévőségek nélküli vállalat? Hogyan lehet megakadályozni, hogy a fennálló tartozások likviditási válságba sodorják a céget? Szakértő válaszol.


Üveges Judit
fogyasztói  és kereskedelmi értékesítési vezető
Intrum Justitia

„Tevékenységi szektortól és cégmérettől független a tartozások megléte. Teljesen nulla kintlévőség nagyon kevés vállalatnál fordul elő” – felelte kérdésünkre Üveges Judit, a Magyarországon közel 25 éve tevékenykedő Intrum Justitia fogyasztói és kereskedelmi értékesítési vezetője.

A kintlévőségek kényszerpályára állíthatják a cégeket, aminek a vége bevételkiesés, a fejlesztések elhalasztása vagy akár létszámleépítés is lehet. A szakértő kiemelte, hogy nemzetközi kutatásuk adatai azt mutatják, hogy a cégek negyede érzi úgy, hogy a késve fizetett számlák a túlélésüket veszélyeztetik. „Ez az adat önmagában is jól jelzi, mekkora jelentőséggel bír a vállalatok életében a kintlévőségek hatékony kezelése.

Hogyan lehet kezelni a tartozásokat? Üveges Judit szerint három út is kínálkozik. Az egyik lehetséges megoldás a kintlévőségek házon belüli kezelése, de így előfordulhat, hogy erőforrást vonunk el más területektől. Azaz végső soron költségesebb lehet a munkatársakra szignálni e feladatot, mint bevonni egy harmadik felet, egy professzionális követeléskezelőt. Harmadrészt jogi útra is lehet terelni az ügyet. Ez az út azonban lassú és költséges lehet, és sokan úgy is belevágnak, hogy előzetesen nem járták körbe, van-e értelme egyáltalán elindítani.

A tartozások kezelésével nem érdemes várni, hiszen a Magyarországra vonatkozó kutatási adatok alapján a 90 napnál nem régebbi tartozások kétszer nagyobb eséllyel hajthatók be, mint az annál régebb óta fennálló követelések – jegyezte meg Üveges Judit. Érdemes tehát azonnal szakértői segítséget választani, így elkerülhető a financiális válság.

„Mindig hangsúlyozzuk ügyfeleinknek: minden eset más és más, ezért nem szabad sablon alapján megközelíteni a tartozások kérdését, mi sem tesszük. Egy azonban általánosan igaz: nem érdemes egy percet sem várni.” (x)

Címkék: