Magazin: Változó szemléletmód a mosószerek piacán
A mosószer kategória piacán a modern formátumok térnyerése figyelhető meg. A folyékony mosószerek és a kapszulák aránya növekszik, miközben a por szegmens folyamatosan veszít súlyából. A tisztítási hatékonyság alapelvárás a kategóriában, de emellett a fogyasztók egyéb előnyöket is keresnek, mint például a hosszan tartó illatot, folteltávolító hatást vagy a ruhák anyagának és színének kímélését.
Az értékesítési csatornák közül a drogériák két számjegyű növekedést mutatnak, ezzel párhuzamosan a hipermarketek évről évre veszítenek súlyukból. A szupermarketek és a diszkontok növekednek, míg a tradicionális láncok enyhén csökkennek.
A mosószerek vásárlása nem impulzusvásárlás, hanem tervezett bevásárlás. Tekintettel arra, hogy mosni folyamatosan kell, a szezonalitás nem jelentős, inkább az figyelhető meg, hogy sokan előre terveznek, és szívesen időzítik a vásárlást az akciós időszakokra.Az Unilevernél úgy látják, hogy a kategória stabil volumen mellett értékben 2%-ot nőtt az elmúlt évben. A prémium márkák és a Surf mint új szereplő tovább növekednek a kategórián belül.
A magyar piacon egy éve jelen lévő Surf márka megkülönböztető erejét az egyedülálló és hosszan tartó illat adja.
– Célunk, hogy új illatkombinációkkal évről évre újdonságot hozzunk a kategóriába. 2017-ben egy üde, nyárias illattal bővítettük a termékportfóliót: Fruity fiesta & Summer flowers. Természetesen emellett hangsúlyt kapnak a modern formátumok fejlesztései is. Mivel viszonylag új brandről van szó, ezért széles kommunikációs eszköztárral (TV, OOH, Digital, in-store, sampling) építjük tovább a márkaismertséget és a penetrációt – ismerteti Petrikovics Zsuzsa, az Unilever Magyarország Kft. brand managere.
Petrikovics Zsuzsa
brand manager
Unilever Magyarország
360°-os, teljes körű tisztaság
– Számunkra fontos a termékeink folyamatos fejlesztése, amit a piaci igények alapján alakítunk ki. A mosás folyamata során a színek intenzitása, a fehér ruhák ragyogása és az anyagok védelme mellett nagyon fontos szempont a folteltávolító hatás is. Ezt vettük figyelembe a legújabb innovációnk kialakításakor. Az új Persil 360° teljes körű tisztaság termékei, kiváló német technológiájának köszönhetően innovatív mosási megoldást nyújtanak a tökéletes végeredmény elérése érdekében. Az új, folyékony mosószer megújult formulájának és illatanyagainak köszönhetően a család ruháit tökéletesen tisztává és frissé varázsolja. A megújult termékeink a kitűnő folteltávolítás és ragyogás mellett hosszan tartó frissességet és gyengéd ápolást biztosítanak a ruhák számára – emeli ki Deregi Klaudia, a Henkel Magyarország Kft. brand managere (Laundry & Home Care).
Deregi Klaudia
brand manager
Henkel Magyarország
Tisztaság, természet, harmónia
Általánosságban elmondható, hogy a környezettudatosság egyre fontosabbá válásával, valamint az egyéni allergiás bőrreakciók növekedése miatt manapság már több vásárló dönt úgy, hogy mosószereit is lecseréli bőrbarát, hipoallergén termékekre.
– A piac egyértelműen elmozdult a környezetkímélő és ökoszegmens felé, egyre nagyobb az igény arra, hogy egy üzlet nagyobb választékot tartson ebből a kategóriából is. Ez az üzlet presztízsét is egyértelműen növeli, hiszen bevonzza azokat a vevőket, akik korábban esetleg a szűkebb termékválaszték miatt nem tértek be. Itt legfőképpen a kisebb méretű üzletekre gondolok, melyek nagy nyitottságot mutatnak az ökotermékek iránt. A növényi alapanyagokból készült, Winni’s öko mosó- és tisztítótermékekkel a kereskedők mellett a fogyasztók is megtalálják az elvárt ár-minőség arányt. Büszkén mondhatom el, hogy együttműködési megállapodást kötöttünk a Winni’s termékekre Csipes Tamara olimpiai bajnok kajakossal, aki magánszemélyként is nagyon odafigyel az egészségére, és számára is kiemelten fontos a vizek védelme, ami tökéletesen megegyezik cégünk filozófiájával – tájékoztat Madari Szilvia, a Flyfit Kft. ügyvezető igazgatója.
Madari Szilvia
ügyvezető igazgató
Flyfit
A minőségi összetétel az élelmiszer és kozmetikai kategórián túl a vegyi áru termékeknél is fontos, ami különösen igaz a mosószerekre. A mosáshoz használt anyagokból az öblítést követően is marad a textíliában, így egy ruha viselése közben verejtékezés hatására ezek kioldódnak, és a bőrrel érintkezve a szervezetünkbe jutnak. Ezek a látható és érezhető kellemetlen tüneteken kívül a belső endokrin rendszerünkre is hatással lehetnek. A kiszereléssel és összetétellel kapcsolatban a legfontosabb jövőbeli változás a mosószerek koncentrátumokra való váltása lesz.
– Az Ecover fejlesztői a kisebb környezetterhelés elvét előtérbe helyezve kifejlesztettek egy olyan új formulát, mely a korábban megszokott hatékony tisztító hatást megőrizve 54%-kal kevesebb vizet és 38%-kal kevesebb csomagolóanyagot tartalmaz. Az öblítők tekintetében is várható változás, ugyanis a pálmaolaj helyett fenntartható ültetvényekről származó repceolaj kerül ezután a termékekbe. Az új, természet ihlette virágillatok alapanyagai a lehető legközelebbről, a szomszédos Franciaországból érkeznek Belgiumba. Az új összetételű termékek módosítása még az idei évben realizálódni fog, és kapható lesz az üzletekben – árulja el Bartek Kata, a Superio Kft. márkamenedzsere.
Bartek Kata
márkamenedzser
Superio
Az eladási csatornákat vizsgálva az látszik, hogy az ökotermékekre nyitott vásárlók szívesen vásárolnak online a márka webshopokból, bioboltokban és drogériákban is. Az Ecover márka népszerűsítésére online és offline megoldásokat egyaránt alkalmaznak, és a print hirdetéseken, PR-cikkeken kívül a közösségi média felületein is folyamatosan kommunikálnak a fogyasztókkal. Az elkövetkezendő időszakban több kereskedelmi csatornában is várhatók fogyasztói promóciók.
Hatékony hazai alternatíva
A Souldrops termékcsalád 2017 februárjában történt bevezetése óta, az utóbbi félévben rendkívül erős árverseny volt tapasztalható a piacon.
– Természetesen ezt nem mi váltottuk ki, de talán nem járunk messze a valóságtól, ha azt mondjuk, hogy a piacot uraló nagyok agresszívebb árpolitikája kis részben a Souldrops megjelenésének is köszönhető. Erre a piaci szegmensre alapvetően a konzervatív szokások jellemzők, a vásárlók nagy része márkahű, és nehezen cseréli le a jól megszokott mosószerét. Ezért is jelzésértékű számunkra, hogy ilyen környezetben a fogyasztók nyitottan fogadták az újfajta vásárlói élményt biztosító termékeket. Örömmel tapasztaltuk, hogy a környezettudatosság kezd bekerülni a fogyasztók választási preferenciái közé a régiónkban is, bár még mindig erősen árérzékeny piacról beszélünk, amelyet az akciók és promóciók vezérelnek – számol be piaci tapasztalataikról Bóna Richárd, a monsun Kft. ügyvezető/résztulajdonosa.
Bóna Richárd
ügyvezető/résztulajdonos
monsun
A Souldrops márka rendkívül sikeres bevezetését az újfajta vásárlói élménynek és környezettudatos megközelítésének köszönheti. A vásárlók igényeit szem előtt tartva egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a természetes összetevők jelenlétére, és a kőolajszármazék-mentes tartalomra. Ezért nagy hangsúlyt fektetnek a termékfejlesztésre, és folyamatosan innovációkon dolgoznak. A közeljövőben új termékeket és teljesen új megközelítésű értékesítési lehetőségek bevezetését is tervezik. Mindezeket, természetesen, a környezettudatosság jegyében.Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján úgy látják, hogy a vásárlók kifejezetten örülnek egy hatékony és reális alternatívának, nem utolsósorban pedig annak, hogy a termékek magyar gyártótól származnak.
– Kiszerelés tekintetében egy induló márka esetében tapasztalatról nem beszélhetünk, a kis kiszerelés a kis kockázatú kipróbálást hivatott kiszolgálni, a nagyobb kiszerelések pedig a gazdaságos visszavásárlást. A közeljövőben mind az ATL, mind a BTL erősítésére is koncentrálni fogunk, és hiszünk a digitális marketing és az innovatív csatornák növekvő erejében. Reméljük, hogy újfajta megközelítésünkkel sikerül újfent meglepnünk mind vásárlóinkat, mind pedig a szakmát – avat be terveikbe Bóna Richárd.
Szeredi A.
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >