Brandcasting és Music Factory a Coca-Cola nyári kommunikációjában

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 09. 10. 00:00

Míg a nyár folyamán online is élvezhettük a Coke Club esti koncert programjait, a Szigeten, a Coke Music Factory-ban több ezer fesztiválozó állíthatta össze kedve szerinti hanglemezét a rendelkezésre álló zenei adatbázisból.

Ezek az innovatív kommunikációs kezdeményezések már
túllépnek a megszokott kereteken, és tartalmi, élmény szintű elemeket is
közvetítenek – vallja a Coca-Cola Magyarország digitális ügynöksége, a Neo
Interactive. Ilyen volt a Coke Club népszerűsítésében nagy sikerrel alkalmazott
élő online közvetítés, amely széles közönség számára tette elérhetővé az esti
koncertfellépések megtekintését; alkalmanként annyian kapcsolódtak be egy-egy
közvetítésbe, mint amennyi például a Budapest Aréna közönsége egy nagyobb
koncerten. A Magyarországon először alkalmazott brandcasting sikerét mi sem
mutatja jobban, mint például a Morcheeba közvetítés esetén generált
látogatottság, amely közel tízezer egyedi látogatót jelentetett. Ettől nem
sokkal marad el a Quimby fellépése sem, ebben az esetben viszont kiemelkedő az
1700 egyidejűleg „megmozgatott" online-koncertlátogató. Átlagban hétezren
kísérték figyelemmel a közvetítéseket, amelyeket első sorban a Coke Club saját
honlapjáról lehetett elérni. A koncertek, illetve a rövidebb vágott anyagok
visszanézhetőek az iWiW Coke Club adatlapján is.

Élménymarketing volt a Coca-Cola Sziget Fesztiválra
kitelepült kommunikációja is, ahol több ezer látogatót vonzott a Coca-Cola
„zene-gyára". A zeneletöltő Coke.hu portál „Szigetre-szabott" verziója nagy
sikert aratott: a kihelyezett terminálokon a fesztiválozók egy 35 ezer számot
tartalmazó zenei gyűjteményből szemezgethettek, és írhatták meg saját válogatás
CD-jüket.

Kapcsolódó cikkeink