Bővül a prepaid kártyák piaca
A prepaid kártyákra töltött pénzösszeg 2008 és 2012 között háromszorosára nőtt, és elérte a 76,7 milliárd dollárt a Mercator Advisory Group adatai szerint. A tanácsadó cég prognózisa alapján 2015-ig további 120 százalékos növekedés várható, így ez az összeg elérheti a 168,4 milliárd dollárt. A kártyát itthon főleg fesztiválokon használják, a cégek pedig ajándékkártyaként ismerik.
A prepaid kártyák egyre nagyobb népszerűségét jól mutatja, hogy az Amerikai Egyesült Államokban a két legnagyobb szolgáltatónál kezelt aktív kártyák száma a 2009-es 3,4 millióról 2012-re több mint 7 millióra emelkedett.
Hazánkban 2002 óta kaphatók prepaid bankkártyák ajándékozási céllal (jelenleg csak cégek igényelhetik), illetve 2010 óta a pécsi városkártya is kérhető prepaid bankkártyával egybeépítve. A prepaid bankkártya azonban mégsem ajándékozási vagy városkártyaként terjedt el igazán hazánkban, hanem fesztiválkártyaként. Fiatalok tízezrei ismerték meg ezt a terméket az elmúlt években a nagy nyári zenei fesztiválokon, amelyek területén kizárólag ilyen kártyával fizethettek.
A prepaid kártya konstrukció lényege, hogy a felhasználók úgy juthatnak hozzá egy számos tranzakcióra használható bankkártyához, hogy nem szükséges mellé folyószámlát nyitniuk. Nem szükséges szerződést sem kötniük – vagy elegendő egy egyszerűsített szerződés –, és vannak olyan konstrukciók is, amelyeknél a használati díjakat a nyitáskor egy összegben vonja le a kibocsátó, így a kártyahasználat átalánydíjas. Az előre feltöltött kártya bankfüggetlen, és rendelkezik a hagyományos bankkártyák biztonságával, megbízhatóságával, ugyanakkor biztosítja a készpénz megszokott, egyszerű használatát és anonimitását. Az előre fizetett kártya használata rendkívül kényelmes: bankkártyaként a világ minden táján fizethetünk vele, ugyanakkor költéseink kordában tartását is segíti azzal, hogy csak az előre feltöltött összegből gazdálkodhatunk. Az ilyen típusú kártyák jellemzően 2-3 éves lejáratúak, és szabadon választott összeggel többször feltölthetők.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >