Bormustra értékesítési csatornánként a ProWeinen

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

– Az élelmiszer-kiskereskedelem a vevőinek más borválasztékot kínál, mint a szaküzletek vagy a vendéglátóhelyek. Ezért a következő ProWein szakvásáron, Düsseldorfban, március 21–23. között a szokásos 1000 vörös- és fehérborfajtát most először értékesítési csatornánként elkülönítve mutatják be a központi kóstolóövezetben – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. Összesen 3 100 kiállítót várnak, 45 országból, az előzetes jelentkezések alapján. Minden jelentős bortermelő ország képviselteti magát.
A magyar borászok számára még mindig fontos piac Németország. Tavaly 115 ezer hektoliter bort adtak el hazánkból német importőröknek, 11,6 millió euró értékben. Ennek duplájánál is nagyobb forgalmat regisztrált a német szövetségi statisztikai hivatal 2000-ben: 246 ezer hektolitert és 24,5 millió eurót. Az árak viszont stabilak: kilenc éve, hektoliterenként átlagosan 99 eurót fizettek a német vevők, tavaly 100 eurót.
– Három nap alatt 35 ezer szakmai látogató várható a vásáron, tapasztalataink szerint – állapítja meg Máté Szilvia. – Most mutatkozik be először közös zászló alatt Argentína, Kalifornia, Chile, Új-Zéland és Dél-Afrika. „Új Világ Borszövetség“ néven kollektív marketinggel igyekeznek növelni eladásaikat. A ProWein keretében együtt szerveznek szemináriumokat, borkóstolókat, és bemutatják prominens borászaikat is.

Kapcsolódó cikkeink