Belép a közösségimédia-piacra a Tesco

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 24. 12:39

Hatvanmillió dollárért vásárolja meg a Tesco a BzzAgent nevű amerikai közösségimédia-marketinggel foglalkozó ügynökséget – írja az AdAge az üzletet jól ismerő forrásokra hivatkozva.

A BzzAgent egy bostoni székhelyű startup, amely szóbeszéd-marketing kampányokra specializálódott, és ilyeneket készített már többek között az Unilevernek, a L'Orealnak és a Michelinnek. A cég körülbelül 800 ezer önkéntest győzött meg az Egyesült Államokban, hogy kipróbáljanak különféle termékeket, amelyekről Facebook-barátaiknak vagy Twitter-követőiknek írhatnak véleményt. A cég nem fizet az önkénteseknek, és nem is kötelezi őket arra, hogy írjanak a termékről.

A BzzAgent ügyvezetője a Tesco leányvállalatának, a Dunnhumby ügyvezetőjének felel majd. A Dunnhumby az üzletek instore-marketing kampányainak elkészítésében és a hűségprogramokban segít a Tesconak azzal, hogy a háztartások vásárlási szokásainak adatait elemzi. A brit központú cég dolgozott már olyan amerikai vállalatoknak, mint a Procter & Gamble vagy a Coca-Cola.


A BzzAgent egy különálló üzlet marad, de a tervek szerint szorosan együttműködik majd a Dunnhumby-vel, hogy annak hatalmas háztartás-adatbázisa segítségével bővíthesse önkénteseinek körét. A BzzAgent hatvan főállású dolgozóját az akvizíció során megtartják, elbocsátást nem terveznek – írja a lap.

A Tesco bevásárlása nem az első jele annak, hogy a kereskedelmi cégek komolyan érdeklődnek a közösségimédia-piac iránt. Áprilisban a Walmart 300 millió dollárt fizetett a Kosmixért, egy olyan technológiáért, amelyközösségimédia-tartalmakat – a cikkektől a tweeteken át a YouTube-filmekig és Facebook-megosztásokig – szervez kategóriákba – közli az Adage nyomán a kreativ.hu.

Kapcsolódó cikkeink