BDO: töretlenül nő az online szobafoglalások száma
A jelentős versenyhelyzettel szembenéző vidéki szálláshelyek számára a fennmaradás és a további fejlődési lehetőségének legfontosabb záloga a megfelelő számú vendégéjszaka folyamatos biztosítása.
Ebben egyre inkább kulcsszerep jut az internetes foglalásoknak, hiszen az online vendégéjszakák száma ebben a körben is töretlenül, évi 20 százalékkal nő. A vidéki szállodákban regisztrált online vendégéjszakák száma az elmúlt három évben folyamatos növekedést mutatott.
A BDO szerint a saját szállodai honlapok napi átlagos látogatószámai együtt nőttek a kategóriákkal: 3 csillagosoknál 101 fő/nap, a 4 csillagosoknál 428 fő/nap, míg az 5 csillagos szegmensben 875 fő/nap volt ez az érték. A magasabb látogatószámok elsősorban annak a ténynek köszönhetők, hogy az érintett szállodák felismerték az online jelenlét „mindenhatóságát”és annak a központi elemét adó saját honlap kiemelt szerepét.
A forgalmi források a következőképpen alakultak: átlagban 35 százalékkal a keresőmotorok vitték a prímet, őket követte fej-fej mellett 27, illetve 26 százalékkal a hivatkozó webhelyek és a közvetlen forgalom. Átlag 12 százalékkal a negyedik helyre az egyéb forrásból (email-marketing; banner stb.) származó kattintások kerültek.
A leggyakrabban használt online marketingeszközök (70 százalék feletti részaránnyal) a következők: e-mail kampány (hírlevelek és e-DM), PR cikk, Adwords keresőmarketing hirdetések, banner kampányok és nyereményjátékok. Érdekes hogy a textlinkeket (szöveges kattintható hirdetés) csak a megkérdezett szállodák 39 százaléka jelölte meg, mint használt marketingeszközt, pedig ez a lehetőség nemcsak magas kattintási számokat, hanem kiváló konverziós és megtérülési arányokat képes produkálni. A videóhirdetés, amely nagyon jó vizuális közvetítő, még csak néhány szálloda repertoárjában szerepel.
A felmérés alapján a legfontosabb közvetítő az összesített sorrendben a booking.com lett, míg a második a szallas.hu. Ez a két társaság kiemelkedik a mezőnyből, sikerüket integrált online (és offline) marketing-kommunikációjuknak köszönhetik, amelyben meghatározó szerepet tölt be a Google AdWords. Az iranymagyarorszag.hu a 3 csillagos kategóriában elfoglalt második helyét a website óriási tartalmának és az ezzel szoros összefüggésben lévő keresőoptimalizáltságának köszönhetően érte el. A wellnesshetvege.hu weboldala az egyik legrégebbi piaci szereplő, a „wellness hotelek” és a „wellness hétvége” mainstream kulcsszavakra verhetetlennek tűnik, ami a jól megválasztott domainnévből és a domain korából egyaránt adódik – közli a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >